آرشیو چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶، شماره ۴۹۶۱
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰

بسکتبال سه نفره ایران اسیر بی برنامگی

بسکتبال سه نفره یا سه به سه در رقابت های جهانی و آسیا هر روز با برگزاری رویدادهای مختلف بیشتر مطرح می شود. این رشته در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا هم گنجانده شده است. با این حال فدراسیون بسکتبال هنوز برنامه خاصی برای بسکتبال سه نفره ندارد.

دو روز پیش، رقابت های قهرمانی بسکتبال سه نفره آسیا با قهرمانی مغولستان به پایان رسید تا این موضوع که تمام کشورها سرگرم سرمایه گذاری در این بخش هستند، بیشتر نمود پیدا کند. این رقابت ها باز هم مانند دوره های برگزاری بسکتبال سه نفره در آسیا بدون حضور تیمی از ایران برگزار شد تا بی برنامگی در این بخش بیش از پیش ثابت شود.

در حال حاضر، بسکتبال سه نفره در دنیا مثل کاتالیزور برای توسعه بسکتبال جهان عمل می کند. بسکتبال سه نفره به المپیک هم رسیده است، اما فدراسیون بسکتبال همچنان فرصت بازی سه نفره در آسیا را از دست می دهد. فدراسیون بسکتبال با اشتباه در نامه نگاری، فرصت حضور تیم سه نفره پسران در بازی های داخل سالن آسیا در ترکمنستان را از دست داد، همان گونه که در بازی های کشورهای اسلامی نیز قادر به اعزام تیمی به این رقابت ها نشده بود. مسابقات کاپ آسیایی مالزی نیز بدون نماینده ای از ایران به پایان رسید و در مسابقات کاپ جهانی فرانسه هم به دلیل غیبت و کسب نکردن امتیازات لازم در مسابقات مورد تائید فیبا، نام و اثری از بسکتبال سه نفره ایران نبود. هم اینک بازی سه نفره بسکتبال در رقابت های منطقه ای، قاره ای و جهانی با کمک فدراسیون های تابعه برای معرفی بیشتر و به ثمر رساندن اهداف فدراسیون جهانی (فیبا) مهم است. بر این اساس، بازی ها جنبه بین المللی بیشتری به خود گرفته، اما پس از استقبال جهانی که در حال گسترش است، در ایران بسکتبال سه نفره همچنان اسیر بی برنامگی است.