آرشیو چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶، شماره ۴۹۶۱
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰

خداحافظی طولانی

در روزهای اخیر صحبت های زیادی درباره وضعیت تیم ملی رویینگ مطرح شده است. نیک جیوگانیک، سرمربی رومانیایی تیم ملی که با این تیم توانست به نتایج خوبی در مسابقات قهرمانی آسیا دست پیدا کند، توسط فدراسیون به دلیل آنچه مسائل غیرفنی نامیده می شود از هدایت تیم زنان برکنار شده و با اعلام فدراسیون جیوگا فقط می تواند در رده مردان کار کند.

در حال حاضر این مربی در مرخصی است و برای بازگشت به ایران خبری به مسئولان فدراسیون نداده است که به نظر می رسد خداحافظی او با قایقرانی ایران طولانی مدت خواهد بود.

جیوگا طی نامه ای به رئیس جمهور ایران خطاب به دکتر حسن روحانی نوشت:

روئینگ سواران شما برای اعتبار کشورتان می جنگند و پرچم کشورتان را در رقابت های قهرمانی آسیا 2017 چهار بار به اهتزاز درآوردند. آنها در حالی که اشک در چشمانشان حلقه زده بود و دستانشان روی قلبشان بود، به پخش سرود ملی ایران افتخار کردند...

لطفا به وزیر ورزش و کمیته ملی المپیک پیشنهاد دهید قدردان فداکاری و از خودگذشتگی روئینگ سواران جوان و شایسته خود باشند و اعتبار و احترام لازم را به قهرمانان خود نشان بدهند.

این مربی رومانیایی در گفت وگو با تسنیم و در پاسخ به این که چه اتفاقی افتاد که از تیم ملی روئینگ ایران جدا شد، گفت: قطع همکاری با فدراسیون از جانب من نبود. ما با یکدیگر قرارداد همکاری امضا کردیم که تا تاریخ 20 آوریل 2018 اعتبار داشت و مفاد قرارداد هم کاملا روشن و واضح بود. در حال حاضر هم طبق حقی که در قراردادم ذکر شده در تعطیلات چهارهفته ای خودم به سر می برم و منتظر آقای امینی هستم که پول من را با احترام به مفاد قرارداد امضا شده، به حسابم واریز کند.

در این گفت وگو جیوگا با تکرار نام علی مرادی یکی از مسئولان فدراسیون قایقرانی از وی انتقاد کرد و گفت: من تصمیم به قطع همکاری با خانواده ام در فدراسیون روئینگ ایران نگرفتم. این آقای مرادی بود که خیلی علاقه مند بود جلوی صعود و پیشرفت تیم روئینگ را بگیرد. او تلاش کرد تیم روئینگ ایران بدون حمایت من به کارش ادامه دهد.

در همین ارتباط چند تن از ملی پوشان رویینگ صبح دیروز با معاون ورزش بانوان وزارت ورزش جلسه ای درباره بازگشت مربی رومانیایی برگزار کردند. فریبا محمدیان گفت جیوگا دیگر برنمی گردد و از این پس فقط مربیان خانم، سرمربیگری تیم های بانوان را بر عهده خواهند داشت.