آرشیو شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۶۳
حوادث - اخبار کشور
۱۱

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد: انهدام چند شبکه جعل روادید اربعین در کشور

رئیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور گفت: با تلاش وزارت اطلاعات چند شبکه جعل ویزای اربعین در کشور متلاشی شد.

به گزارش ایرنا، حبیب الله حقیقی دیروز در حاشیه بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران بدون اشاره به تعداد شبکه های جعل ویزا و اعضای دستگیر شده اظهار کرد: چند شبکه جعل ویزا در کشور شناسایی و متلاشی شد که در این راستا 250 هزار برگ جعلی کشف و جمع آوری شد.

وی در ادامه گفت: در مرز شلمچه تمامی حوزه ها به صورت روان برای تردد آسان زائران اربعین حسینی تسهیلات لازم را ارائه می دهند.

رئیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: با تلاش شبانه روزی در مرز شلمچه این روند در روزهای منتهی به اربعین حسینی ادامه خواهد داشت تا زائران با شرایط مطلوب تری در همایش بزرگ پیاده روی اربعین حسینی شرکت کنند.

حقیقی درباره بازگشایی مرز خسروی نیز گفت: تعاملاتی برای گشایش مرز خسروی صورت گرفته تا در چند روز آینده این مرز برای تردد زائران حسینی بازگشایی شود.

مرز شلمچه تنها مرکز تردد اتباع خارجی برای شرکت در آیین اربعین حسینی تعیین شده است.

بیش از 250 هزار زائر اربعین تا صبح دیروز از مرز بین المللی شلمچه عازم نجف و کربلای معلی شدند.

گزارش دیگری به نقل از خبرگزاری فارس حاکی است وزارت اطلاعات در یک اقدام عملیاتی یک باند بزرگ جعل ویزا را در اصفهان و قم متلاشی و 8 نفر از اعضا و سرشبکه این باند را شناسایی در شهرهای اصفهان، نجف آباد و قم دستگیر کردند. از این باند دستگاه های چاپ پیشرفته و 150 هزار ویزای جعلی آماده توزیع کشف شد.