آرشیو یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶، شماره ۴۹۶۴
صفحه اول
۱

تاکید بر حمایت جدی از بنگاه های کوچک

رئیس اتاق اصناف ایران بر ضرورت حمایت همه جانبه از بنگاه های کوچک و متوسط در کشور تاکید کرد.

علی فاضلی در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: دشمن ساختار اقتصادی کشور را بشدت مورد هدف و هجمه قرار داده است.

وی اظهار کرد: اقتصاد کشور طی سال های اخیر در بحث ورود فناوری و ماشین آلات پیشرفته با مشکلات عدیده ای مواجه بوده است.

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: جدا از این، در بحث نوسازی و بهسازی ماشین آلات و ابزارآلات توجه چندانی به بنگاه های اقتصادی کشور نشد و به عبارت روشن تر حمایت لازم از تولید ملی انجام نگرفت.

وی نرخ بالای بهره تسهیلات بانکی را از جمله چالش های جدی صنایع در بحث نوسازی و بازسازی دانست و افزود: در حال حاضر 75 درصد از ساختار اقتصادی کشور را بنگاه های کوچک و متوسط تشکیل می دهد.

فاضلی تصریح کرد: متاسفانه طی این سال ها حمایت های لازم از این دسته صنایع در کشور صورت نگرفت و به بیان دیگر تسهیلات بانکی و نظام پولی و بانکی در مسیر حمایت از صنایع کوچک و متوسط نبوده است.

وی گفت: به رغم تمام این موارد و مسائل، بنگاه های کوچک و متوسط همچنان در جبهه تولید و اشتغال حضور دارند و امروز بخش عظیمی از تولیدات کشور مرهون تلاش های صنعتگران و تولیدکنندگان در این عرصه است.

رئیس اتاق اصناف ایران با بیان این که بنگاه های تولیدی نیاز به حمایت دارند، افزود: بخش تولید با دریافت تسهیلات با بهره بالای بانکی هیچ وقت به رشد و توسعه دست پیدا نخواهد کرد.

وی با بیان این که بالا بودن سود تسهیلات بانکی مانع از رشد فعالیت های اقتصادی و تولیدی در کشور می شود، اظهار کرد: تا زمانی که سود تسهیلات بانکی بالا باشد سرمایه گذاران توانایی استفاده از این تسهیلات را برای گسترش فعالیت های تولیدی ندارند و فضاهای شغلی مناسب نیز در کشور به وجود نخواهد آمد.

فاضلی تصریح کرد: کمبود نقدینگی از جمله چالش های بهینه سازی بنگاه های کوچک و متوسط در کشور است، بنابراین می طلبد دولت توجه جدی به این حوزه داشته باشد. رئیس اتاق اصناف ایران اضافه کرد: اگر بتوان سرمایه را در جهت تحریک تولید به کار بست بسیاری از مشکلات موجود بالاخص اشتغال در جامعه رفع خواهد شد.