آرشیو سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶، شماره ۶۶۳۸
صفحه اول
۱

دادستان کل عربستان: بازجویی شاهزادگان محرمانه خواهد بود

دادستان کل عربستان اعلام کرد تکمیل نخستین مرحله از بازجویی شاهزادگان و وزیران بازداشتی، باید به صورت سری انجام شود. به گزارش ایرنا به نقل از المیادین، «شیخ سعود المعجب» دادستان کل عربستان با اعلام این خبر افزود: افراد بازداشتی متهم به فساد، به طور مفصل مورد بازجویی قرار گرفته اند. اما تکمیل نخستین مرحله از تحقیقات به شکل سری و برای عدم فرار از عدالت، ضرورت دارد.

دادستان کل عربستان تصریح کرد: آنچه در چهارم نوامبر (13 آبان) صورت گرفت (بازداشت افراد متهم به فساد)، تکمیل نخستین مرحله از مبارزه با فساد است.

کمیته عالی موسوم به «مبارزه با فساد» عربستان که شنبه با دستور «ملک سلمان»، شاه سعودی و به ریاست پسر وی، «محمدبن سلمان»، ولیعهد این کشور تشکیل شد، در نخستین اقدام 51 نفر از شاهزادگان و وزیران سابق و فعلی و نیز شماری از سرمایه داران و تجار سعودی را بازداشت کرد. در میان شاهزادگان بازداشت شده نام هایی همچون متعب عبدالله بن عبدالعزیز (وزیر برکنارشده گارد ملی)، ولیدبن طلال بن عبدالعزیز (سرمایه دار معروف) مدیر شرکت سرمایه گذاری القابضه، ترکی بن عبدالله بن عبدالعزیر امیر پیشین منطقه ریاض دیده می شود.