آرشیو سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶، شماره ۶۶۳۸
اقتصادی
۶

گزیده

اصلاح شاخص بورس با افت 61 واحدی

شاخص بورس، دیروز (دوشنبه) با 61 واحد افت به رقم 87 هزار و 843 واحد رسید. به گزارش ایرنا، پس از چند روز رشد مداوم، شاخص بورس دیروز وارد مرحله اصلاح و استراحت شد و اندکی عقب نشینی کرد.

اعطای تسهیلات 20 میلیارد ریالی به پرورش ماهیان خاویاری

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران از اعطای تسهیلات 10 تا 20 میلیارد ریالی به پرورش ماهیان خاویاری برای حفظ و بازسازی ذخایر به متقاضیان در استان های گیلان، مازندران و گلستان خبر داد. «حسین عبدالحی» در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری، به دنبال تکثیر طبیعی و توسعه این گونه از ماهیان ارزشمند دریای خزر هستیم.

پایان تعمیرات اساسی 17 سکوی گازی پارس جنوبی

مهدی رجبی، رئیس عملیات تولید سکوی فاز یک پارس جنوبی گفت: تعمیرات اساسی 17 سکوی گازی دریایی پارس جنوبی در مدت 179 روز، از ابتدای اردیبهشت آغازشده و در مهرماه به پایان رسید.

واردات ترانس برق چینی کاهش یافت

یک عضو سندیکای صنعت برق گفت: واردات ترانس های چینی پارسال نسبت به سال قبل از آن افزایش داشت، اما به دلیل اینکه تعرفه واردات 30 درصد تعیین شد، واردات این تجهیز صنعت برق از کشورهای مختلف بخصوص چین کاهش یافت. به گزارش ایرنا، «ارسلان فتحی پور» در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی برق در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس آماری که از سازمان های مختلف بخصوص گمرک دریافت کرده ایم، افزایش تعرفه های وارداتی موجب شده است که واردات ترانس توجیه اقتصادی نداشته باشد.