آرشیو سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۶۶
ورزشی
۹

اطمینان رئیس فدراسیون شمشیربازی از کسب مدال در المپیک

رئیس فدراسیون شمشیربازی با تاکید بر اینکه این رشته در بازی های آسیایی قطعا مدال آور خواهد شد، گفت: در المپیک هم به عنوان پنجمین رشته مدال آور روی سکو خواهیم رفت.

فضل الله باقرزاده در تازه ترین صحبت های خود با تاکید بر اینکه رقابت میان 8 تیم برتر اول دنیا خیلی نزدیک در حال پیگیری است، یادآور شد: باید تحت هر شرایطی جزو همین هشت تیم باقی بمانیم. به هر حال دوره آتی بازی های المپیک در بخش تیمی هم برگزار می شود و از حالا که دور جدید رقابت های جام جهانی آغاز شده باید سعی کنیم با حضور در آنها و کسب نتایج لازم، حفظ موقعیت کنیم تا برای توکیو موقعیت خوبی داشته باشیم. وی تصریح کرد: در حال حاضر و با توجه به نتایج اخیر، مجتبی عابدینی از رده 17 به 16 آمده و پاکدامن هم در رده 15 باقی مانده است. مزیت حضور در جمع 16 بازیکن اول رنکینگ جهانی این است که شمشیربازان از رقابت در مرحله مقدماتی رقابت های جام جهانی معاف می شوند و بدون بازی به جدول 64 نفره صعود می کنند. برای ما که حضور در جام های جهانی مجارستان و فرانسه و بعد از آن دیگر رقابت های جهانی را در پیش داریم، حضور در این جمع (16 بازیکن برتر رنکینگ جهانی) خیلی مهم و تاثیرگذار خواهد بود.

رئیس فدراسیون شمشیربازی تاکید کرد: قطعا شمشیربازی یکی از رشته های مدال آوری بازی های آسیایی خواهد بود. بدون شک در اسلحه این دوره بازی ها مدال خواهیم گرفت و قطعا این مدال را در فینال کسب می کنیم. اطمینان داریم که فینال اسلحه سابر بازی های آسیایی میان ایران و کره جنوبی برگزار می شود. در المپیک 2020 توکیو هم باید روی سکو برویم. شمشیربازی قطعا پنجمین رشته مدال آور ایران در بازی های المپیک خواهد بود. در نشست ستاد عالی شخص وزیر تاکید داشت به اینکه از رشته هایی که شرایط مدال آوری در المپیک را داشته باشند، حمایت ویژه ای خواهند کرد.