آرشیو چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶، شماره ۴۹۶۷
ورزش
۹

کار سخت ایتالیا در خانه سوئد

از میان چهار بازی پلی آف اروپا برای راهیابی به جام جهانی روسیه، حساس ترین بازی میان سوئد و ایتالیاست. سوئد در گروه A این مسابقات قرار داشت و با 19 امتیاز از 10 بازی، پشت سر فرانسه قرار گرفت و راهی مرحله پلی آف شد. ایتالیا هم در گروه G بود و با اسپانیا برای صعود رقابت داشت، اما شکست سه بر صفر مقابل اسپانیا تمام امید شاگردان ونتورا را برای صعود از بین برد و از چند هفته پیش از بازی های گروهی مشخص بود که ایتالیا باید منتظر حریفش در مرحله پلی آف باشد. البته در زمان قرعه کشی شانس با آنها یار نبود و با وجود تیم های به ظاهر ضعیف تری همچون ایرلند شمالی و یونان، ایتالیا مجبور شد با سوئد روبه رو شود.

شاگردان ونتورا در شهر سولنا سوئد در ورزشگاه فرندز آره نا به مصاف این تیم می روند در حالی که در پنج بازی گذشته خود در مرحله مقدمانی جام جهانی، سه پیروزی به دست آوردند و یک بازی را با شکست و یک بازی را با تساوی به پایان بردند. در نقطه مقابل، سوئد از این لحاظ عملکرد ضعیف تری نسبت به ایتالیا داشته است. این تیم در پنج بازی گذشته دو بار شکست خورده و دو بازی را با باخت پشت سر گذاشته است.

این آمار و ارقام از برتری نسبی ایتالیایی ها حکایت دارد، اما عملکرد ایتالیا در چند ماه گذشته و حتی تساوی مقابل مقدونیه در خانه موجب شده تا بسیاری نسبت به موفقیت این تیم در مرحله پلی آف با دیده تردید نگاه کنند. البته ونتورا اطمینان دارد که آتزوری به جام جهانی راه پیدا خواهد کرد. سرمربی تیم ملی فوتبال ایتالیا در این باره گفت: نمی توانم به صعود نکردن فکر کنم. جام جهانی باید با حضور ایتالیا برگزار شود و اطمینان دارم که ما هم جواز حضور در این رقابت بزرگ را به دست می آوریم. او ادامه داد: می دانم کار سختی پیش رو داریم. برای صعود باید نهایت تلاش خود را به کار بگیریم و با نهایت تمرکز بازی کنیم. سوئد تیم خوبی است. ما هم خوب هستیم. لحظات مهمی برای من و بازیکنان ایتالیاست.