آرشیو چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶، شماره ۴۹۶۷
جهان
۶

تحقیقات درباره همدستی ترامپ با مقامات روس به مرحله حساسی رسید

کشف ارتباط مشاور ستاد انتخاباتی ترامپ با مقامات مسکو

یکی از مشاوران سیاست خارجی ترامپ در ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پذیرفت که در جریان انتخابات سال گذشته با مقامات روسیه ارتباط داشته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کارتر پیج، سرمایه گذار سابق بانکی و کارشناس روسیه هفته گذشته به کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان گفت که در جریان سفر شخصی اش به مسکو در جولای 2016 تماس کوتاهی با آرکادی دورکویچ، معاون نخست وزیر روسیه داشته است.

وی همچنین گفته که در می 2016 پیشنهاد کرده دونالد ترامپ به روسیه سفر کرده، با مقامات این کشور دیدار و یک سخنرانی در این کشور انجام دهد.

شهادت پیج موضوع ارتباط میان ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه در سال 2016 و اتهامات مربوط به اقدامات روسیه برای پیروزی ترامپ در انتخابات را بار دیگر پررنگ کرده است.

این خبر درحالی منتشر شده که پاول منافورد، رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ و یکی از دستیارانش نیز به دلیل نقش داشتن در پولشویی و ارتباط با روسیه توسط رابرت مولر، بازرس ویژه تحت بازداشت خانگی قرار دارند.

خبر ارتباط مسئولان ستاد برگزاری انتخابات ترامپ با روسیه با گذشت یک سال از ریاست جممهوری ترامپ همچنان یکی از مهم ترین چالش های او در کاخ سفید است. برای نخستین بار این مساله با ارتباط مایکل فلین مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ با روسیه داغ شد. او 14 روز پس از آن که این سمت را در دست گرفته بود، تحت فشار مراجع ذی صلاح استعفا کرد. از آن زمان تاکنون بسیاری از اطرافیان ترامپ به همین اتهام احضار شده اند. دختر و داماد ترامپ هم در همین رابطه مورد سوال قرار گرفته اند.