آرشیو چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶، شماره ۴۹۶۷
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰

پاسور دوم تیم ملی والیبال نیمکت نشین سایپا شد

جانشین معروف، چالش کولاکوویچ

لیگ برتر والیبال هر هفته پیگیری می شود و این در حالی است که تیم ملی والیبال باید از یک لیگ پویا و با صلابت انتخاب شود.

موفقیت های تیم های پایه در مسابقه های مختلف اگرچه امیدواری هایی را برای پشتوانه سازی به وجود آورد، اما روند بازی بازیکنان در لیگ برتر مهم ترین نکته دعوت و انتخاب آنهاست بویژه در برخی پست ها که در سال های اخیر به نظر می رسد تیم ملی با کمبودهایی روبه روست.

یکی از مهم ترین این پست ها پاسوری است. جایی که سعید معروف تقریبا از سال 2011 عرصه را بر رقبای دور و نزدیک، جوان و باتجربه اش تنگ کرده است. در طول این سال ها مهدی مهدوی پاسور دوم در تیم ملی والیبال حضور داشت که بسیاری از اهالی والیبال به نوع بازی او انتقاد داشتند.

با خداحافظی مهدوی از بازی های ملی و آمدن ایگورکولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال، فرهاد سال افزون به تیم ملی دعوت شد. این بازیکن تاکنون در لیگ جهانی، جام قهرمانان بزرگ جهان و همین طور انتخابی مسابقات جهانی، تیم ملی را همراهی کرده است، هر چند خیلی کم به او بازی رسیده است و در بیشتر مسابقات، سعید معروف در ترکیب اصلی قرار گرفته است.

سال افزون که در فصل گذشته لیگ برتر والیبال، ذخیره معروف در تیم پیکان بود برای این که بتواند همچنان پیراهن تیم ملی را بر تن کند راهی تیم سایپا شد تا در این تیم بازی کند، اما بازی های ضعیفی که در چند هفته ابتدایی انجام داد، سبب شد سرمربی بلغاری سایپا او را روی نیمکت بنشاند.

جواد کریمی دیگر پاسوری است که از او به عنوان جانشین سعید معروف نام برده می شود. در آخرین فهرست کولاکوویچ هم نام کریمی آمده بود. بازیکنی که می توان آینده درخشانی برای او متصور شد. هر چند مصدومیت های کهنه این بازیکن چالش اصلی سر راه او برای ورود به تیم ملی است.

اینک در لیگ برتر والیبال گزینه مشخصی برای جانشینی معروف وجود ندارد و به قول منتقدان اگر همان زمان که به جای دعوت از مهدوی، پاسورهای جوان و آینده داری در تیم ملی حاضر می شدند پیدا کردن جانشین برای معروف به چالشی برای والیبال ایران تبدیل نمی شد.