آرشیو شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶، شماره ۴۱۹۰
گردشگری
۱۷

خبر

یک مقام مسوول در WTM پیش بینی کرد:رویگردانی توریست ها از آمریکا و روی آوردن به ایران

مدیر روابط عمومی نمایشگاه بازار جهانی سفر (WTM) لندن با اشاره به حضور گسترده شرکت های گردشگری ایرانی در نمایشگاه بازار سفرهای جهانی امسال گفت: «این شرکت ها هرسال قراردادهای بیشتری امضا و متعاقب آن گردشگران بیشتری به ایران سفر می کنند، بنابراین به نظر من افرادی که از آمریکا رویگردان شده و نسبت به مقاصد جدید گردشگری تمایل دارند، به سمت ایران جذب می شوند.»

پاول نلسون در گفت وگو با «ایرنا» در حاشیه این نمایشگاه افزود: «ما در گزارش سالانه خود اشاره کردیم که شرکت های گردشگری تا زمانی که ترامپ در قدرت است، تمایلی به تجارت با آمریکا ندارند. گردشگران انگلیسی نیز همین مساله را موردتوجه قرار داده و گفته اند تا زمانی که ترامپ رئیس جمهوری آمریکا است به این کشور سفر نمی کنند. به طورکلی احکام ضدمهاجرتی ترامپ دیدگاه بدی را نسبت به آمریکا ایجاد کرده است.» وی اضافه کرد: «گردشگران به دنبال مقاصد جدید گردشگری هستند. از این منظر ایران می تواند به نفع خود بهره برداری کند.» این فعال گردشگری، آینده صنعت توریسم ایران را مثبت ارزیابی کرد و گفت: «زمانی که فردی به ایران سفر کند، دوباره می خواهد به این کشور برود و این بهترین راه برای گسترش صنعت گردشگری در ایران است.»

گشت بیست ودومین «عقاب طلایی» در ایران

بیست ودومین قطار گردشگری عقاب طلایی حامل گردشگران 11 کشور اروپایی، آمریکایی و آسیایی که از 11 آبان ماه وارد کشور شده، روز گذشته به اصفهان رسید. به گزارش «ایرنا»، قطار گردشگری عقاب طلایی که «جواهرات قلب ایران» نام دارد، از مرز سرخس وارد کشورمان شد و حامل 78 گردشگر خارجی از کشورهای انگلستان، آمریکا، آلمان، سوئیس، روسیه، مالزی، استرالیا، فیلیپین، مکزیک، هنگ کنگ و نروژ است. گردشگران خارجی قطار عقاب طلایی پس از 18 روز اقامت در ایران و دیدن آثار تاریخی، فرهنگی و جاذبه های طبیعی شهرهای مشهد، تهران، کرمان، یزد، اصفهان، شیراز، سعادت شهر، کاشان، اراک، شوشتر، شوش، ورسک و پل سفید، 29 آبان در مشهد به تور خود پایان می دهند و از راه مرز سرخس از ایران خارج خواهند شد.