آرشیو چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶، شماره ۴۹۷۲
سیاسی
۲

روحانی: تقویت مدیریت صحیح بحران نیاز ملی است

رئیس جمهور در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه، تقویت مدیریت صحیح بحران را نیاز ملی کشور دانست و گفت: دستگاه های دولتی موظف به بکارگیری تمام توان خود برای تامین امنیت، درمان و رسیدگی به مشکلات زلزله زدگان هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی همچنین در جمع مردم شهرستان سرپل ذهاب گفت: دولت برای بازسازی منازل و کمک به زندگی آسیب دیدگان و کسانی که منازل آنها در این حادثه در شهر یا روستا دچار خسارت شده، کمک بلاعوض و وام بلندمدت اعطا خواهد کرد. وی ضمن تسلیت به خانواده هایی که عزیزان خود را در حادثه زلزله از دست داده اند و آرزوی شفای عاجل برای آسیب دیدگان گفت: باید از تلاش های نیروهای امدادرسان و نیروهای مسلح برای کمک و امدادرسانی به زلزله زدگان قدردانی کرد. دولت همه امکانات خود را برای کاهش سریع مشکلات مردم بسیج کرده است.

روحانی با اشاره به نیاز مردم به چادر و امکانات زندگی موقت در مناطق زلزله زده، گفت: بودجه لازم برای بازسازی و جبران خسارت های وارد شده به مردم اختصاص داده خواهد شد.

رئیس جمهور تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تمام توان خود را برای بازسازی منازل مردم به کار خواهد گرفت و همه دستگاه های مسئول نیز این بنیاد را کمک خواهند کرد.

روحانی با اشاره به این که حوادث طبیعی مانند زلزله، سیل و توفان، آزمایش الهی برای بندگان در مسیر یاری و کمک به همنوعان است، افزود: دولت تلاش می کند در این آزمایش موفق باشد، همان طور که از ساعت های اولیه وقوع این حادثه تلاش ما بر حل مشکل مردم بوده و همه دستگاه ها و مسئولان در این راستا بسیج شده اند. رئیس جمهور با تاکید بر این که به طور مستمر روند امداد رسانی و جبران خسارات مردم این منطقه را پیگیری خواهد کرد، ادامه داد: بیمارستان های تهران، کرمانشاه و استان های معین برای ارائه خدمات درمانی فوری به مصدومان این حادثه بسیج هستند. روحانی گفت: 11 هزار خانه روستایی و حدود 4500 خانه شهری در این زلزله تخریب شده و نیاز به ساخت 30 هزار مسکن جدید داریم.