آرشیو چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶، شماره ۴۹۷۲
فرهنگ و هنر
۱۶

کتاب «گروه 1+5» رونمایی شد

مراسم نقد و بررسی کتاب طنز «گروه 1+5» ویژه کودکان با حضور فرهاد حسن زاده نویسنده کتاب، آتوسا صالحی منتقد و... در کتابخانه امام خمینی(ره) شهرستان ری برگزار شد.

در این نشست، فرهاد حسن زاده در مورد نحوه شکل گیری داستان کتاب «گروه 1+5» بیان کرد: جمعی از نویسندگان طنز (آتوسا صالحی، مژگان کلهر، شهرام شفیعی و...) به این ضرورت رسیدند که در حوزه کتاب کودک و نوجوان در مورد آموزش مسائل اجتماعی و رفتاری، خلاهایی جدی وجود دارد. پس آنها دست به کار شدند تا با زبانی طنز و بدون شعار و نصیحت گویی این خلا را برطرف کنند که کتاب «گروه 1+5» حاصل این نشست ها بود.

در بخش دیگری از این مراسم، آتوسا صالحی منتقد جلسه خواندن مجموعه کتاب «گروه 1+5» را به کودکان توصیه کرد و گفت: مثلا در کتاب «مردی که خودش را گم کرد» از این مجموعه با زبانی ساده و روان مشکلی مانند اعتیاد را بازگو کرده و به راه حل هایی که نوجوانان داستان برای درمان این مساله انجام می دهند، اشاره کرده است.

وی افزود: خواندن چنین کتاب های طنز، هم برای خواننده لذت بخش است و همواره لبخند بر لب افراد می آورد و هم به افزایش توانمندی های کودکان منجر می شود. در ادامه جلسه، کودکان و حاضران در مراسم، با پرسش های خود از نویسنده به بحث و گفت وگو پرداختند.