آرشیو پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۶، شماره ۴۱۹۵
فرهنگ و هنر
۱۴

تازه ها

«پرده حائل» در ویترین کتابفروشی ها

«پرده حائل» جدیدترین رمان یان مک یوون با ترجمه سیامک دل آرا منتشر شد. این کتاب در سال 2016 منتشر شده و مورد تحسین منتقدان قرار گرفته و در معرفی آن آمده است: مک یوون که با رمان هایش جوایز متعددی را از آن خود کرده، در این کتاب اوج خلاقیت و چیره دستی اش را نشان داده است. راوی داستان، جنینی در شکم مادر است.

او با درکی که از فضای پیرامونی خود دارد، متوجه می شود که مادر و عمویش توطئه ای را علیه پدرش تدارک دیده اند. هرچه زمان می گذرد، ترس و دلهره این جنین از آینده نامعلومش بیشتر می شود.او حتی می کوشد تا جایی که می تواند بر روند اتفاقات تاثیر بگذارد... مک یوون انگلیسی خالق 16 کتاب داستانی است. رمان «تاوان» او که در سال 2001 منتشر شد، جایزه انجمن ملی منتقدان کتاب و جایزه ادبی دبلیو. اچ. اسمیت را به دست آورد. «آمستردام» موفق به دریافت جایزه ادبی بوکر شد و «کودک زمان» نیز جایزه ویت برد را از آن خود کرد. مجله «تایم» این نویسنده را در فهرست 50 نویسنده بزرگ بریتانیا از 1945 به این سو قرار داده است.«پرده حائل» با ترجمه سیامک دل آرا در 200 صفحه و با قیمت 18000 تومان از سوی بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر شده است.

حرف های کیمیایی از «قاتل اهلی» در دنیای تصویر

مسعود کیمیایی در شماره جدید مجله «دنیای تصویر» از فیلم «قاتل اهلی» سخن گفت.شماره 279 ماهنامه سینمایی «دنیای تصویر» با مجموعه ای از مطالب متنوع و متفاوت منتشر شد.

در «دنیای تصویر» جدید گفت وگویی مفصل با مسعود کیمیایی به بهانه نمایش «قاتل اهلی» و حرف های ناگفته وی در سال های اخیر صورت گرفته است. پرونده مفصل «بلید رانر 2049» ساخته دنی ویلنو و دنباله ای از کالت دست نیافتنی «بلید رانر» دیگر مطلب بلند این شماره است. میزگردی با فیلمسازان تازه وارد هالیوودی، گفت وگو با بهرام بهرامیان به بهانه نمایش «پریناز»، معرفی و بررسی سریال «ندیمه»، بررسی فیلم ترسناک «آن» و شخصیت های شرور سینمای وحشت و بررسی فیلم های روز ایران و جهان عناوین این شماره ماهنامه دنیای تصویر است.