آرشیو پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۶، شماره ۶۶۴۵
زندگی: سلامت
۱۶
زنگ سلامت

ورزش برای دیابتی ها از نان شب واجب تر است

بسیاری از افراد مبتلا به دیابت نوع دو، عمدتا مشکل اضافه وزن هم دارند و از این رو، ورزش کردن برای این افراد امری اجتناب ناپذیر است. این افراد با تحرک و ورزش عملا عملکرد انسولین خود را بالا می برند و به تنظیم قند خون شان کمک می کنند.

به گفته انجمن دیابتی های امریکا (به نقل از هلث نیوز) ورزش های هوازی برای افراد دیابتی مفید است و نباید بیشتر از دو روز انجام این ورزش ها را به تعویق انداخت، پیاده روی یکی از سبک ترین ورزش های دسته هوازی است که تنها به یک جفت کفش ورزشی و محلی برای راه رفتن نیاز دارد.

براساس یافته های پزشکان، افراد دیابتی 3 تا 5 بار در هفته و هر بار حدود نیم ساعت باید ورزش کنند. البته پیش از تنظیم برنامه ورزشی بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا میزان روز و ساعتی را که می توانید ورزش کنید برایتان مشخص کند. هر ورزش هوازی که انجام می دهید بهتر است در روزهای اول سرعت و زمان کوتاهی داشته باشد به مرور زمان توانایی شما برای انجام ورزش بالاتر رفته و می توانید زمان و شدت ورزش را افزایش دهید. ورزش کردن علاوه بر تنظیم قندخون، در کنترل فشار خون هم موثر است و به کاهش وزن هم کمک می کند و در عین حال سبب کاهش استرس هم می شود.