آرشیو شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶، شماره ۶۶۴۶
جهان
۱۶

دو خط خبر

روزنامه دیلی میل چاپ لندن به نقل از فردی آگاه و نزدیک به خاندان آل سعود گزارش داد، پادشاه عربستان قصد دارد هفته آینده از قدرت کناره گیری کند و محمد بن سلمان، ولیعهد را به عنوان جانشین خود معرفی کند و ملک سلمان [از آن پس] نقشی همچون ملکه انگلستان را ایفا می کند. وی تنها لقب خادم الحرمین الشریفین را حفظ خواهد کرد.

سرلشکر عبدالامیر رشید یارالله، فرمانده نیروهای مشترک عراقی از آزادی کامل شهر «راوه» عراق از اشغال تروریست های داعش خبر داد و گفت: نیروهای عراقی پرچم عراق را بر فراز فرمانداری، اداره پست، بازار بزرگ راوه، پل راوه و دیگر ساختمان های اداری نصب کردند. راوه از آخرین پایگاه های تروریست های داعش در عراق بود.

تک تیراندازان یمنی دو نظامی عربستان سعودی را در منطقه جیزان هدف قرار داده و به هلاکت رساندند. بنا بر گزارش منابع یمنی، دیروز همچنین نیروهای ارتش یمن و انصارالله در 2 استان مارب و جوف 5 خودروی نظامیان ائتلاف سعودی را به آتش کشیدند که به هلاکت تعدادی از این نظامیان انجامید.

انفجار انتحاری مقابل محل برگزاری آیین بزرگداشت عملکرد عطا محمد نور، استاندار بلخ در منطقه «خیرخانه» شهر کابل باعث کشته و زخمی شدن بیش از 50 نفر شد. در این انفجار که پنجشنبه گذشته حدود ساعت 13 به وقت محلی رخ داد، بنا بر گزارش وزارت کشور افغانستان، کشته شدن هفت نیروی پلیس و زخمی شدن هفت نیروی پلیس دیگر تایید شد.