آرشیو دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶، شماره ۴۹۷۵
ورزش
۱۸

2 ستاره فوتسال نامزد مرد سال آسیا

کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) درحالی اسامی نامزدهای کسب جایزه بهترین های سال 2017 را اعلام کرد که فوتبال و فوتسال ایران در این فهرست چهار نامزد دارند. مراسم انتخاب بهترین های آسیا 8 آذر در بانکوک تایلند برگزار می شود. در بخش جایزه بهترین بازیکن فوتسال آسیا علی اصغر حسن زاده و توحید لطفی از ایران به همراه جیراوات سورنویچیان از تایلند در نظر گرفته شده اند. در بخش نامزدهای بهترین بازیکن جوان مرد سال نیز طاها شریعتی (ایران)، لی سئونگ وو (کره جنوبی) و پایک سئونگ هو (کره جنوبی) نامزد شده اند.

ضمن این که در بخش جایزه الهام بخشی فدراسیون فوتبال ایران به همراه اتحادیه فوتبال ژاپن و اتحادیه فوتبال کره جنوبی، در بخش فوتبال پایه نیز ایران به همراه استرالیا و چین کاندیدای عنوان بهترین شده است. وو لی (چین)، عمر خریبین (سوریه) و عمر عبدالرحمن (امارات) سه نامزد دریافت عنوان مرد سال هستند.

در این رابطه محمد نظام الشریعه، سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: این بهترین خبری بود که می شد به من داد. همه بازیکنان ما خوب هستند، اما زمانی که این خبر را شنیدم خیلی خوشحال شدم. نامزد شدن دو نفر از کشورمان، باعث سرافرازی تمام ورزش ایران است.

او درباره این که شانس کدام یک از این دو بازیکن را برای کسب عنوان برترین بازیکن سال آسیا بیشتر می داند، تصریح کرد: من که دوست دارم هر دو نفر برترین بازیکن شوند. اما حسن زاده برند فوتسال آسیاست و بار اولی هم نیست که به این جایگاه می رسد. فکر می کنم شانس این بازیکن بیشتر از گزینه های دیگر باشد.