آرشیو چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۷۵
اخبار کشور
۳

در تماس تلفنی مکرون روحانی تاکید کرد: هرگونه تغییر در برجام باعث فروپاشی کامل آن خواهد شد

رئیس جمهور در تماس تلفنی رئیس جمهور فرانسه اجرای کامل و دقیق برجام را آزمون مهمی برای سایر همکاری ها در عرصه بین المللی دانست و تاکید کرد هرگونه تغییر در برجام باعث فروپاشی کامل آن خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان دیروز در تماس تلفنی «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه با وی اظهار داشت: از دیدگاه ایران از یکسو اجرای کامل و دقیق برجام آزمون مهمی برای سایر همکاری های مهم در عرصه بین المللی است و از سوی دیگر، اضافه کردن بخشی به برجام و یا حذف بخش هایی از آن، موجب فروپاشی کامل این توافق خواهد شد. رئیس جمهور همچنین به تحولات یمن اشاره کرد و اظهار داشت: ما امیدواریم محاصره و بمباران یمن قطع شود و زمینه برای یک مذاکره یمنی – یمنی و بازگرداندن امنیت کامل به این کشور فراهم شود.

روحانی گشوده شدن مسیری برای رساندن دارو و مواد غذایی به مردم یمن را در شرایط کنونی ضروری خواند و افزود: اصلی ترین نگرانی ما باید وضع میلیونها یمنی باشد که به خاطر نداشتن دارو و غذا در حال از بین رفتن هستند.

«امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه نیز در این تماس تلفنی پایبندی به برجام را باعث تقویت اعتمادسازی دانست و گفت: دولت فرانسه همه تلاش خود را به کار گرفته تا بانک ها و تجار بتوانند روابط خود را با ایران تقویت کنند.