آرشیو پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۶، شماره ۳۰۱۸
سیاست
۷

تایید احکام 3 نفر از محکومان افساد فی الارض در دیوان عالی کشور

میزان: دادستان تهران در هجدهمین جلسه شورای معاونین دادستانی تهران از صدور حکم قطعی افساد فی الارض و تایید در دیوان عالی کشور برای سه نفر از محکومان زندانی خبر داد و گفت: «سرقت های متعدد مسلحانه و ارتکاب اعمال منافی عفت تحت عنوان مامور پست، اقدامات مجرمانه دو نفر از این محکومان است و مهم ترین اقدام سومین محکوم به اعدام که مصداق افساد فی الارض شناخته شده، شرکت در تشکیل و اداره مرکز فساد و فحشاست».

عباس جعفری دولت آبادی، صدور این احکام را که منطبق با مفهوم افساد فی الارض در قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 است، اقدام بزرگی دانست و به منظور تقویت مبانی چنین احکامی، سرپرستان نواحی دادسراهای تخصصی را مکلف کرد در صورت صدور کیفرخواست به اتهام افساد فی الارض از طریق سرقت مسلحانه و اشاعه فساد و فحشا و... پیش از ارسال کیفرخواست به دادگاه، پرونده را برای بررسی بیشتر به دادستانی تهران ارسال کنند.

دادستان تهران با تاکید بر اینکه پلیس یک ظرفیت قانونی است که نمی توان آن را نادیده گرفت، افزود: «وظیفه دادستان این است که بر پلیس نظارت کند بنابراین سرپرستان نواحی به کلانتری ها سرکشی کنند، با فرماندهان پلیس منطقه خود جلسات مشترک برگزار کنند، آموزش های لازم را برای آنها برقرار و در پرونده ها تعلیمات لازم را ارائه کنند».

انتصاب سرپرست جدید دادسرای امور بین الملل تهران

او همچنین دکتر فرخزاد جهانی را به عنوان سرپرست جدید دادسرای امور بین الملل تهران معرفی و از خدمات سرپرست سابق این دادسرا تشکر کرد.