آرشیو پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۶، شماره ۳۰۱۸
روزنامه فردا
۲۰
دور دنیا

استیضاح 20 میلیون دلاری

خلاص شدن از شر ریاست جمهوری دونالد ترامپ موهبتی است که عده ای در آمریکا حاضرند برایش میلیونی خرج کنند، آن هم به دلار.

تام استایر که یکی از فعالان و سرمایه گذاران مهم کمپین های انتخاباتی حزب دموکرات است، دو بیلبورد دیجیتال تایمز اسکویر را به مدت 10 دقیقه در هر ساعت برای تقریبا 40 روز آینده، تا روز اول سال نو میلادی کرایه کرده است. در این برنامه های 10دقیقه ای عابران پررفت وآمدترین منطقه نیویورک شاهد درخواست برای استیضاح ترامپ از کنگره آمریکا خواهند بود.

به نوشته ایندیپندنت، آقای استایر گفته مبلغ 20 میلیون دلار را برای این منظور در بیلبوردها و تبلیغات تلویزیونی درخواست از کنگره برای استیضاح رئیس جمهوری خرج کرده است. خبرگزاری اقتصادی بلومبرگ به نقل از این میلیاردر نوشته است: «ما به شکلی مشروع و قانونی احساس می کنیم این موضوع بزرگ پیش روی مردم آمریکاست که هیچ کس نباید مقابل آنچه اکثریت قریب به اتفاق آمریکایی ها می اندیشند، ایستادگی کند». در این بیلبوردها همچنین طومارهایی که نشان داده شده بسیاری از مردم برای درخواست استیضاح ترامپ امضا کرده اند، به نمایش گذاشته شده است.

کارزار تبلیغات ملی آقای استایر همچنین دربردارنده هشدارهایی است درباره آنکه ترامپ آمریکایی ها را «در آستانه جنگ هسته ای قرار داده» و «مانع اجرای عدالت در FBI شده» و برخلاف قانون اساسی ایالات متحده «از دولت های خارجی پول گرفته و تهدید کرده است که سازمان های خبری را تعطیل کند».