آرشیو شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶، شماره ۴۲۰۱
خبر
۸

سایه روشن

منشور حقوق شهروندی قانون نمی شود

ایسنا نوشت: دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: قرار نبوده منشور حقوق شهروندی به مجلس ارائه شده و تبدیل به قانون شود؛ چراکه بسیاری از قوانین آن پیش از این نیز وجود داشته است. شهیندخت مولاوردی در گردهمایی مشاوران بانوان ادارات کل آموزش و پرورش کشور در مشهد گفت: در حال دریافت اقدامات دستگاه ها در حقوق شهروندی و سنجش فضای کنونی با فضای ایده آل مطرح شده در منشور حقوق شهروندی هستیم.

تکذیب ارسال محموله زلزله زدگان به سوریه

ایرنا نوشت: جمعیت هلال احمر ایران ضمن تکذیب شایعات منتشر شده مبنی بر ارسال محموله امدادی زلزله زدگان به شهر بوکمال سوریه، اعلام کرد که تا اطلاع ثانوی تمرکز این نهاد صرفا به منطقه زلزله زده کرمانشاه خواهد بود. در صفحه توییتری هلال احمر آمده است: کمک بشردوستانه فارغ از دین، نژاد و ملیت امری پسندیده است؛ اما محموله ای ازسوی هلال احمر به بوکمال سوریه ارسال نشده است.

تعیین تکلیف کنسرت ها در مشهد؟

ایلنا نوشت: محمدرحیم نوروزیان، فرماندار مشهد با بیان اینکه رویکرد مدیریتی در این شهر نسبت به دیگر نقاط کشور متفاوت نیست، از تشکیل کارگروهی به پیشنهاد علم الهدی برای تعیین تکلیف برگزاری کنسرت در مشهد در شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی خبر داد و در ادامه گفت که محدودیتی برای استفاده از زنان توانمند در فرمانداری مشهد ندارم.

متهم فراری صندوق فرهنگیان در آلمان

انتخاب نوشت: جبار کوچکی نژاد، رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان درباره برخی اخبار مبنی بر اینکه فردی که از متهمان اصلی پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان است با 500میلیارد تومان از کشور فرار کرده است، گفت: این فرد هم اکنون در آلمان است.

احتمال صدور حکم اعدام برای خاوری

خانه ملت نوشت: محمدعلی پورمختار، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه دولت و پلیس کانادا نباید از خاوری حمایت کنند، گفت: اگر نقش خاوری به عنوان مشارکت اثبات شود به حکمی شبیه حکم مه آفرید امیرخسروی (اعدام) محکوم می شود.

ارجاع پرونده مدیران کانال های تلگرام به دادگاه تجدیدنظر

تسنیم نوشت: پرونده مدیران کانال های تلگرامی که ازسوی شعبه 15 دادگاه انقلاب به شش ماه تا پنج سال حبس محکوم شده اند، با اعتراض متهمان به احکام صادره به شعبه 36 دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارجاع شد. این پرونده هشت متهم دارد که همه آنها با تودیع وثیقه 500 میلیون تومانی آزاد شده اند.