آرشیو شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶، شماره ۴۲۰۱
فرهنگ و هنر
۳۲

تازه ها

پرونده زلزله در تجارت فردا

شماره جدید مجله تجارت فردا با طرح یک سوال مهم درباره زلزله منتشر شد. در این شماره که جلد آن هم به موضوع زلزله اختصاص دارد این سوال اساسی مطرح شد که زلزله کدام بنیان های اقتصادی و اجتماعی را تخریب می کند؟

در همین رابطه روی جلد آمده است دیری نمی پاید که زلزله کرمانشاه از حافظه مردم، سلبریتی ها و سیاستمداران پاک می شود. مرور تجربیات گذشته نشان می دهد مردم آسیب دیده که اعضای خانواده، کاشانه و کسب وکار خود را از دست داده اند با بحران های اجتماعی و اقتصادی زیادی مواجه می شوند. در پرونده ویژه این شماره، چند پرسش مهم را مطرح کرده ایم از جمله اینکه الزامات سیاست گذاری برای بحران های پس از زلزله چیست و چگونه می توان فقر و بیکاری آسیب دیدگان بلایای طبیعی را کاهش داد؟ سه پرونده مهم این شماره هم به موضوعاتی همچون وقتی همه خواب بودند: چرا ساختمان های نوساز مقاوم نیستند؟، خانه خراب کن؛ چرا دولت خانه ساز خوبی نیست؟، گسل سرمایه اجتماعی: آیامردم به نهادهای خیریه دولتی بی اعتمادند؟ اختصاص یافته است.تجارت فردا مجله ای اقتصادی از گروه نشریات «دنیای اقتصاد» است که هر هفته شنبه ها با قیمت 12هزار تومان در دسترس علاقه مندان قرار می گیرد.

تصویر محمدعلی فروغی روی جلد بخارا

شماره جدید مجله بخارا با تصویر محمدعلی فروغی روی جلد منتشر شد. این شماره حاوی بخشی ویژه درباره او از جمله شامل بخشی از خاطرات منتشر نشده فروغی است.

بخشی از مطالب بخارا ذیل عنوان «سعدی، شاعری اندیشه ور» شامل اظهارنظرهایی از: محمدرضا شفیعی کدکنی، احمد بهمنیار، اسماعیل حاکمی، بهاءالدین خرمشاهی، عبدالحسین زرین کوب، ذبیح الله صفا، محمدعلی فروغی، هانری ماسه و غلامحسین یوسفی است. یادنامه محمدعلی فروغی هم شامل آثار و گفتارهایی از محمد افشین وفایی، پژمان فیروزبخش، مجتبی مینوی، عیسی صدیق، قاسم غنی، ابراهیم خواجه نوری و... است. مجله بخارا به سردبیری علی دهباشی در 640 صفحه و با قیمت 20 هزار تومان در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.