سیاوش در تخت جمشید (فریدون رهنما، 1946)
تداوم تاریخی ویرانه ها
سومین فیلم جدی سینمای ایران، شاید تنها فیلم مهم تاریخ سینما باشد که نقطه «پایان» آن، یکی از مداخل مناسب برای ورود به جهان فیلم محسوب می شود؛ آنجا که لحظاتی پس از کلمه «پایان» در تیتراژ نهایی، با کلمه «ندارد» مواجه می شویم و غیرمستقیم با پرسشی که مانند دیگر بخش های فیلم- محصول «فاصله» ای زمانی میان دو نشانه بصری است. درگیرشدن با چنین پرسشی تمهید مناسبی ا ست برای بازگشتن به فضای فیلم، اما تنها مخاطبی تن به این کار می دهد که پیش تر با غرابت زبانی فیلم همسو شده باشد ورنه در فاصله زمانی رخ داده میان کلمات «پایان» و «ندارد» آنها که برای تمام شدن فیلم انتظار کشیده اند صحنه را ترک کرده اند. به بیان
شما میتوانید به یکی از روشهای زیر مشترک شوید:
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامهها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارتهای بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارتهای اعتباری بینالمللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکانپذیر است.
- دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت میگیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمیکند.
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.