آرشیو سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۷۹
اقتصادی
۴

وزارت ارتباطات وعده داد: اجرای فاز دوم رجیستری از 14 آذرماه

وزارت ارتباطات در اطلاعیه ای اعلام کرد: فاز دوم طرح ثبت گوشی تلفن همراه موسوم به رجیستری از تاریخ 14 آذرماه سال جاری آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره آغاز فاز دوم طرح رجیستری اطلاعیه ای به شرح زیر صادر کرد: با تصمیم کارگروه ساماندهی و مقابله با قاچاق تلفن همراه فاز دوم طرح ثبت گوشی تلفن همراه موسوم به رجیستری از تاریخ 14 آذر ماه سال جاری آغاز می شود.

این مرحله تمام مدل های گوشی و تبلت آیفون را شامل می شود و به تدریج در هفته های پس از آن سایر مدل های گوشی و تبلت نیز تحت پوشش طرح رجیستری قرار می گیرند.

همچنین در خصوص ثبت و فعال سازی گوشی های مسافری براساس چارچوب ابلاغی توسط گمرک اقدام می شود.

ضمنا گوشی تلفن افرادی که به عنوان مسافر یا گردشگر وارد کشور شده یا رومینگ خارجی دارند به مدت 30 روز در کشور فعال خواهد بود.

تاکید می شود، با اجرای این طرح، برای تمامی گوشی ها و تبلت هایی که تا قبل از تاریخ اجرای هر مرحله فعال شده مشکلی بوجود نمی آید اما پس از آن صرفا گوشی هایی که از مبادی قانونی وارد کشور شده اند فعال خواهند شد.در همین حال، برخی واردکنندگان موبایل که اعلام کردند به صورت قانونی واردات انجام داده اند، در نشستی با انتقاد از تاخیر در اجرای طرح رجیستری گوشی موبایل خواستار آغاز سریع تر این طرح شدند.

سید محمود سفار رئیس هیئت مدیره انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی در این نشست، اظهار داشت: با آغاز اقدامات اجرای طرح رجیستری گوشی موبایل، واردکنندگان قانونی پای کار آمده اند و طبق آمار گمرک، واردات قانونی موبایل در ماه های اخیر 89 درصد افزایش یافته است که تاخیر در اجرای این طرح، شرکت های وارد کننده را در عرضه کالا به بازار دچار مشکل و ضرر می کند.