آرشیو سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۷۹
حوادث - اخبار کشور
۱۱

با تبرئه از بخشی از اتهامات پرونده تامین اجتماعی؛ سعید مرتضوی به 2 سال حبس در پرونده کهریزک محکوم شد

شعبه 22 دادگاه تجدید نظر استان تهران سعید مرتضوی دادستان وقت تهران را به اتهام معاونت در قتل مرحوم روح الامینی یکی از جان باختگان حادثه بازداشتگاه کهریزک به دو سال حبس محکوم کرد.

وکیل مدافع اولیای دم مرحوم روح الامینی با اعلام این خبر به تسنیم، گفت:حکم دادگاه روز یکشنبه پنجم آذر از طریق پیامک ابلاغ شده است.

میرمجید طاهری افزود: دادگاه تجدید نظر مرتضوی را با یک درجه تخفیف به دوسال حبس در ارتباط با اتهام معاونت در قتل محکوم کرده و این حکم قطعی است.

وکیل سازمان تامین اجتماعی نیز گفت: سعید مرتضوی در بخش نخست پرونده تامین اجتماعی که به 6 ماه حبس تعزیری، 6 ماه حبس تعلیقی و رد مال محکوم شده بود، تبرئه شد.

مجتبی نظری به تسنیم گفت: شعبه 22 دادگاه تجدیدنظر استان تهران، مرتضوی را از اتهام تحصیل مال نامشروع و تصدی غیرقانونی پست سرپرستی تامین اجتماعی تبرئه کرده است.

پیش از این، مرتضوی در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی کشکولی، از بابت تصدی غیرقانونی پست سرپرستی تامین اجتماعی به 6 ماه حبس تعلیقی، از بابت تحصیل مال نامشروع به 6 ماه حبس تعزیری و بابت حقوق دریافتی ایام سرپرستی که مبلغی حدود 46 میلیون تومان است، به رد مال محکوم شده بود.