آرشیو سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۷۹
اخبار کشور
۳

در جلسه هیئت دولت صورت گرفت: موافقت با پرداخت نقدی و قسطی جریمه مشمولان غایب بیش از 8 سال

دولت درباره کلیه مشمولان خدمت وظیفه عمومی که بیش از 8 سال غیبت دارند، با پرداخت جریمه مدت زمان غیبت به صورت نقد و اقساطی تا پایان سال 1397 موافقت کرد.

هیئت دولت در دو نوبت صبح و بعد از ظهر یکشنبه به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور تشکیل جلسه داد و تعدادی از تبصره های لایحه بودجه سال 1397 کل کشور را به تصویب رساند.

براساس تبصره های مصوب، شرکت ملی گاز ایران موظف شد نسبت به بازسازی و مقاوم سازی خطوط لوله گازرسانی به شهرها و روستاها و اصلاح سیستم اندازه گیری به سامانه اندازه گیری هوشمند اقدام نماید.

همچنین دولت موظف شد بدهی خود به بخش های خصوصی و تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی را از محل واگذاری اموال و دارایی ها و سهم الشرکه متعلق به دولت و موسسات و شرکت های دولتی پرداخت کند.

براساس یک تبصره با هدف حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری و اختراعات معادل ریالی 200 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی اختصاص می یابد.

دولت مصوب کرد وزارت کشور بتواند در سال 1397 از محل 20 درصد از وجوه یکی از مواد مرتبط در قانون مالیات بر ارزش افزوده برای تامین ماشین آلات خدماتی و عمرانی و تامین بخشی از هزینه های طرح های تملک دارایی سرمایه ای شهرهای زیر یکصد هزار نفر جمعیت و روستاها به ترتیب نسبت به 70 درصد و 30 درصد پرداخت کند.

به گزارش فارس، همچنین به موجب یک بند، کاهش اعتبارات برنامه های پژوهشی ممنوع شد.

دولت همچنین درباره کلیه مشمولان خدمت وظیفه عمومی که بیش از 8 سال غیبت دارند، با پرداخت جریمه مدت زمان غیبت به صورت نقد و اقساطی تا پایان سال 1397 موافقت کرد.

هیئت وزیران ادامه بررسی لایحه بودجه سال 1397 کل کشور و تبصره های باقیمانده آن را به جلسه آتی موکول کرد.