آرشیو سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۵۳
ورزشی
۲۳

اوج گرمای فوتبال در سرمای جزیره

در به در، در تعقیب <پپ>!

وصال روحانی

در حالی که هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال انگلیس تازه پایان گرفته است، هفته چهاردهم این مسابقات بلافاصله از امشب (سه شنبه شب) با انجام 4 بازی شروع می شود تا گرمای فوتبال، سرمای اواخر پاییز شبه جزیره بریتانیا را کم اثر سازد. این در حالی است که فرار چشمگیر منچسترسیتی در صدر جدول از چنگ رقبایش چنان موفق بوده است که حریفان بخشی از امیدهای خود را برای رسیدن به این تیم از دست داده اند و بعضی فقط به رتبه های دوم و سوم چشم دوخته اند.

دلیل این نا امیدی، پیروز شدن تیم تکنیکی و شاداب پپ گواردیولا در 12 مسابقه از 13 دیدار قبلی این تیم است، «من. سیتی» یکشنبه شب در بدترین بازی اش که در زمین هادرسفیلد بود، فقط در سایه گل دقیقه 84 رحیم استرلینگ به پیروزی 1-2 نایل آمد اما همین برد سخت و ضعیف نیز سبب شد برتری 8 امتیازی سیتی بر همشهری نامدارش یونایتد در صدر جدول محفوظ بماند و برد خانگی یونایتد بر برایتون که با نتیجه (0-1) حاصل آمده بود، عملا هیچ اثر بزرگی را بر جای نگذارد. سیتی دیدار این هفته اش را که در خانه و مقابل ساوت همپتون تیم دهم جدول است، زودتر از چهارشنبه شب انجام نمی دهد اما منچستر یونایتد تیم تحت هدایت ژوزه مورینیو رقیب قدیمی پپ این فرصت را دارد که امشب در صورت غلبه بر واتفورد تیم هشتم جدول موقتا به 5 امتیازی آبی های شهر منچستر برسد. این در حالی است که امسال فقط توانایی های دفاعی یونایتد چشمگیر بوده و این تیم با 38 گل زده در قیاس با «من سیتی» که زننده 42 گل بوده، در خط حمله درخششی نداشته و بردهای کم گل اخیر یا تساوی هایش نیز نشانگر همین مساله است. از تیم های بالانشین جدول امشب تاتنهام نیز که 13 امتیاز از مردان پپ گواردیولا عقب افتاده و بیهوده در بدر به دنبال آنها می رود، به میدان می آید و در زمین لسترسیتی با قهرمان بشدت نزول کرده دو فصل پیش می ستیزد اما بازی های چلسی، آرسنال و لیورپول نیز زودتر از فردا شب برگزار نخواهند شد.

برنامه بازی ها (اسامی میزبان ها ابتدا می آید)

é امشب: برایتون با کریستال پالاس، لسترسیتی با تاتنهام، واتفورد با منچستر یونایتد و وست برومویچ با نیوکاسل

é فردا شب: چلسی با سوانسی، بورن ماوس با برنلی، آرسنال با هادرسفیلد، اورتون با وستهام، منچسترسیتی با ساوت همپتون و استوک سیتی با لیورپول.