آرشیو سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۵۳
صفحه اول
۱

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل: با 12 کشور اسلامی و عربی نشست های هفتگی داریم

رژیم صهیونیستی در ادامه سیاست های افشاگرانه خود از روابط برخی از اعراب با تل آویو، از جلسات هفتگی و ماهانه با شماری از سیاستمداران عرب خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری الجزیره، دانی دانون، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل مدعی شد تل آویو با نمایندگان 12 کشور عربی و اسلامی که روابط دیپلماتیک با اسرائیل ندارند، گفت وگو می کند. او که بنا براین گزارش در گفت وگو با روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحرونوت سخن می گفت، مدعی شد: این نمایندگان و سفیران کشورهای عربی و اسلامی در گذشته زمانی که مقامات این رژیم را می دیدند، رویشان را برمی گرداندند. اما امروز اوضاع تغییر کرده است و دست خود را برای دست دادن با ما دراز می کنند و حتی همکاری های پشت پرده و جلسات هفتگی با تل آویو دارند. وی با طرح این ادعا که این جلسات برای بحث درباره طرح های مشترک است، افزود: بزرگ ترین چالش آشکار شدن این روابط از اتاق های دربسته به صحن علنی است. دانون مدعی شده است: «اسرائیل یک مشکل منطقه ای نیست بلکه یک راه حل منطقه ای است.»

الجزیره در این گزارش یادآوری کرد، اظهارات دانون با نشانه های زیادی از نزدیکی ریاض و تل آویو حکایت دارد. بویژه اظهارات گادی ایزنکوت فرمانده ستاد ارتش رژیم صهیونیستی که به پایگاه خبری ایلاف وابسته به عربستان گفت: «اسرائیل آماده مبادله اطلاعاتی با عربستان است.» از سوی دیگر یوال اشتاینتس وزیر نیروی رژیم صهیونیستی نیز گفته است: اسرائیل با عربستان برای مهار ایران و آنچه که وی گسترش شیعه در خاورمیانه خوانده، کار می کند.