آرشیو سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۸۱
صفحه اول
۱
ورزشی

قدر این پهلوان را بدانیم

امیر توکلیان (مربی تیم ملی کشتی آزاد)

کشتی از دیرباز ورزش پهلوانی است برای همین در دل مردم ایران جایگاه ویژه ای دارد. اصولا پهلوانی و جوانمردی در خون ایرانیان است و پهلوانان هم هیچ گاه خودشان را از مردم جدا نمی دانند.

از کمک به زلزله زدگان بگیرید تا دستگیری نیازمندان و دلنوازی ضعیفان، کشتی گیران سرآمد این مرام و معرفت هستند، وقتی صحبت از دفاع از حق مظلوم و ایستادن مقابل ظالم هم می شود طبیعی است که پهلوان به تاسی از مولای خود راه جوانمردی را انتخاب می کند و با مردم کشورش و دیگر آزادگان جهان همنوا می شود تا فریاد مظلوم را همگان بشنوند. علیرضا کریمی ملی پوش کشتی آزاد ایران از جمله این پهلوانان است، او در حالی در مسابقات جهانی لهستان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین قید مدال طلا و افتخار را زد که کارشناسان منصف قهرمانی او را قابل پیش بینی می دانستند. با این حال به باخت مصلحتی مقابل حریف روس تن داد و اسرائیل غاصب را به رسمیت نشناخت، حرکتی ارزشمند که صدای رسای آن را همگان به خوبی شنیدند.

آنچه ارزش کار این کشتی گیر را دو برابر می کند این که او چهار سال پیش در رقابت های جوانان جهان نیز رژیم اسرائیل رابه رسمیت نشناخت و همصدا با ملت ایران در کنار مردم مظلوم فلسطین ایستاد. آنها که ورزش قهرمانی را می شناسند، می دانند برای یک قهرمان و برای تیم ملی هر کشوری، کسب نتیجه در مسابقات اصلی یعنی همه چیز، یعنی همه عمری که گذاشته ای، یعنی همه گذشته ات و حتی همه آنچه که در آینده می خواهی به آن برسی. حال که کریمی پهلوان برای دومین بار به عنوان یک ایرانی درس جوانمردی به جهانیان داد،شایسته است که مسئولان ورزش و دولت با قدردانی شایسته از این کشتی گیر بخشی از زحمات او را جبران کنند تا او دلگرم تر و استوارتر از همیشه در مسیر جوانمردی قدم بردارد... دولتمردان قدر کریمی و امثال کریمی را باید بدانند چون ما ملت قدردانی هستیم و جوانمردی در خونمان است...