آرشیو سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۸۱
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

تقویت شبکه های برون مرزی از وظایف مجلس است

حجت الاسلام احمد سالک با اشاره به اهمیت فعالیت شبکه های برون مرزی صداوسیما نظیر پرس تی وی اظهار کرد: مجلس می تواند ردیف لایحه بودجه مناسب و مورد نیاز فعالیت این شبکه ها را در نظر بگیرد. همچنین نظارت بر عملکرد شبکه ها داشته و آنها را رصد کند.

به گزارش روابط عمومی پرس تی وی، عضو کمیسیون فرهنگی و نایب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران در طول 39 سال صدای انقلاب را با اشکال مختلف به گوش جهانیان رسانده و یکی از راه هایی که افکار انقلاب و اندیشه های حضرت امام(ره) انتشار می یابد، شبکه های برون مرزی است. شبکه های برون مرزی باید با زبان های مختلف برای ملل گوناگون برنامه ریزی کرده و تولیدات مناسب را روی آنتن بفرستند. وی با اشاره به این که راه اندازی شبکه های برون مرزی یک رسالت انقلابی و ضرورت است، اضافه کرد: 348 ماهواره جهانی در دنیا وجود دارد که 117 مورد از این تعداد در ایران با دیش های ثابت و متحرک قابل مشاهده است و ده ها شبکه در تمام مدت شبانه روز درحال تبلیغ عیله ایران هستند. پس وجود و راه اندازی شبکه های برون مرزی الزامی است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره نوع نگاه شبکه های برون مرزی عنوان کرد: باید جایگاه اندیشه های حضرت امام(ره)، مقام معظم رهبری، مردم و انقلاب در اولویت باشد و دستاوردهای انقلاب را با همین نگاه به دنیا نشان دهیم.

سالک افزود: دشمنان ایران تلاش می کنند تا ایران هراسی را در دنیا مطرح کنند و شبکه هایی مانند پرس تی وی می توانند با بیان حقایق و نشان دادن دستاوردهای ایران، این توطئه ها را خنثی کنند.