آرشیو سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۸۱
جهان
۶

چهره ها و نظرها

سوچی، برنده جایزه «اسلام هراسی»

وزیر خارجه و رئیس فعلی میانمار به عنوان برنده جایزه بین المللی اسلام هراسی در سال 2017 میلادی معرفی شده اند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، آنگ سان سوچی رئیس میانمار روز یکشنبه از سوی کمیسیون حقوق بشر اسلامی مستقر در لندن به عنوان برنده جایزه اسلام هراسی در سال 2017 میلادی انتخاب و معرفی شد.

جنایات آنگ سان سوچی علیه مسلمانان روهینگیا آن قدر غم انگیز و وحشتناک بوده است که باعث شد وی از سایر نامزدهای دریافت جایزه بین المللی اسلام هراسی از جمله دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، مارین لوپن رهبر جبهه ملی فرانسه و گیرت ویلدرس رهبر حزب افراطی راستگرای آزادی هلند پیشی بگیرد.

بیش از 2000 تا 3000 نفر از مسلمانان روهینگیا در استان راخین میانمار کشته شده اند. این مطلب را شورای روهینگیای اروپا اعلام کرده است. بیش از 617 هزار مسلمان روهینگیا نیز مجبور به ترک استان راخین و فرار به بنگلادش شده اند.

جایزه سالانه اسلام هراسی از سوی کمیسیون حقوق بشر اسلامی مستقر در لندن اعطا می شود. کمیسیون حقوق بشر اسلامی یک سازمان غیرانتفاعی و مستقل است که در سال 1997 میلادی تاسیس شده است.

عملیات نظامی آمریکا در افغانستان متوقف شود

رئیس جمهور پیشین افغانستان گفت: جنگ با طالبان داخلی است و باید هر چه زودتر راهی برای پایان دادن به جنگ و مصالحه با این گروه پیدا کرد. داعش ساخته خارجی هاست و براساس منافع اربابان خود در افغانستان فعالیت می کند.

به گزارش تسنیم، حامد کرزای، رئیس جمهور پیشین افغانستان در گفت وگو با اسپوتنیک اظهار کرد که افغانستان خواستار ادامه عملیات نظامی آمریکا در این کشور نیست، اما می خواهد همکاری با آمریکا فقط بر مبارزه با تروریسم باشد، نه این که موضع افغانستان در منطقه و با کشورهای همسایه آسیب ببیند. وی درباره روابط کابل مسکو افزود: ما خواستار گسترده ترین سطح روابط با روسیه در زمینه های سیاسی، اقتصادی و دیپلماتیک هستیم؛ این همکاری ها به نفع کشور ماست و به ثبات در افغانستان نیز کمک می کند.