آرشیو سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۸۱
اقتصاد مقاومتی
۸

کشاورزی کشور، ظرفیت خودکفایی ندارد(!)

درحالی که اغلب مسئولان اجرایی کشورمان در بخش های مختلف بخصوص بخش کشاورزی، سخن از برنامه ریزی های گوناگون در راستای دستیابی ایران به خودکفایی در آن زمینه می گویند، عباس کشاورز، معاون وزیر جهاد کشاورزی در خانه کشاورز رسما اعلام کرد، کشاورزی کشور ظرفیت خودکفایی ندارد.

چنین اظهاری نظری توسط یکی از مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی، درست زمانی مطرح می شود که روند واردات بی رویه محصولات کشاورزی به کشور، باعث واکنش های مختلف از سوی تولیدکنندگان شده و مسئولان تولیدی بخش های مختلف همین وزارتخانه اعلام کرده اند، با توجه به حجم تولید، هیچ نیازی به واردات نداریم.

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی در پنجمین کنگره سراسری خانه کشاورز تاکید کرد: در حال حاضر، کشاورزی امکان توسعه اراضی را ندارد، بلکه احتمالا وسعت آن کمتر خواهد شد؛ بنابراین نباید با چنین ظرفیتی از کشاورزی انتظار خودکفایی داشت.

اظهار نظر این مقام ارشد وزارت جهاد کشاورزی، اگرچه با رویکرد مدیریتی و توصیه هایی برای بهبود شرایط تولیدی در محصولات مزیت دار بوده، اما صراحت کلمه وی درباره خودکفایی کشاورزی، احتمالا بزودی باعث جسارت بیشتر واردکنندگان می شود و امضاهای طلایی روی مجوزهای واردات را بیشتر به رخمان خواهد کشید.