آرشیو سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۸۱
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰

بلاتکلیفی فدراسیون شنا در انتخاب رئیس

شنا به عنوان ورزش مادر برای پیشرفت به امکانات، نیروی انسانی و بودجه کافی نیاز دارد که در سال های اخیر این موارد اساسی برای این ورزش فراهم نبوده است. این ورزش به روشی یکسان برای پیشرفت نیازمند است که به نظر می رسد به دلیل تنگناهای مالی دسترسی به شیوه های یکسان برای توسعه و جهش شنا امکان پذیر نیست. شنا درحال حاضر در آموزشگاه ها جایی ندارد و حتی فدراسیون برای تمرین ملی پوشانش در رده های سنی با کمبود استخر روبه روست.

در چنین شرایطی وزارت ورزش و جوانان باید زودتر مجمع انتخاباتی این فدراسیون را برگزار کند تا رئیس فدراسیون برای یک دوره چهار ساله معرفی شود. با توجه به فرارسیدن موعد برگزاری انتخابات، وزارت ورزش و جوانان هنوز تاریخی را برای تشکیل مجمع اعلام نکرده است و همین موضوع سبب سردرگمی خانواده شنا شده است. شنا و واترپلو جهش خوبی در بازی های آسیایی 1974 تهران داشت که از ظرفیت های این دو رشته در ایران خبر می داد با این حال فعالیت های اصولی طی این چنددهه صورت نگرفته است تا موفقیت های فدراسیون تداوم داشته باشد.

از طرفی مدیریت شنا و واترپلو که از ورزش های پرهزینه هستند، دشوار است و باید در وهله نخست کسانی در راس امور قرار بگیرند که شنا و علم مدیریت ورزش را بخوبی بشناسند. درحال حاضر برخی افراد که نامزد فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو شدند، ویژگی های یک مدیر خوب را برای توسعه این ورزش ندارند؛ با این حال مجمع انتخاباتی شنا باید هرچه زودتر برگزار شود تا ورزشکاران در این فدراسیون از بلاتکلیفی خارج شوند و برنامه های بلندمدت برای آنها در نظر گرفته شود.