آرشیو سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۸۱
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰

مشهد میزبان مسابقات توآ؛ 30کشور آسیایی اعلام آمادگی کردند

رضا حیدری، رئیس فدراسیون هنرهای رزمی و کونگ فو گفت: یکی از شرایط حضور در شورای المپیک آسیایی برگزاری سه دوره مسابقات آسیایی «توآ» است. با وجود دستاوردهایی که از گذشته تاکنون به ما رسیده است، هیچ رشته ورزشی به نام ایران ثبت نشده است. این موضوع را بارها تکرار خواهم کرد تا مسئولان نگاهی ویژه به ما داشته باشند. رزم ایرانی قدمتی 3500 ساله دارد و نقوشی از هزاران سال پیش بر جای مانده است که صحت این موضوع را مشخص می کند.

رئیس فدراسیون آسیایی «توآ» ادامه داد: ما اولین گام قانونی و بین المللی خود را برداشتیم و اولین دوره مسابقات آسیایی را در کرمانشاه برگزار کردیم که 19 کشور در آن حضور یافتند؛ ضمن این که مجمع بین المللی را برگزار کردیم. ما به عنوان اولین فدراسیون رسمی آسیایی ثبت رسمی شدیم و متولی رزم های ایرانی هستیم. برای کشورهای عضو

فدراسیون آسیایی، پذیرش فرهنگ ایران کمی سخت بود، به همین دلیل آموزش ها را آغاز کردیم.

حیدری یکی از شرایط حضور در شورای المپیک آسیایی را برگزاری سه دوره مسابقات آسیایی معرفی کرد و گفت: دومین دوره مسابقات آسیایی در مشهد برگزار می شود. در ابتدا گمان می کردیم 15کشور در رقابت ها حضور خواهند داشت، اما 30کشور در دو بخش آقایان و بانوان اعلام آمادگی کردند. این موضوع نشان می دهد زحماتی که تاکنون برای نهال کونگ فو انجام شده به بار نشسته است.