آرشیو سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۸۱
فوتبال ایران
۱۱

امروز کمیته اجرایی رای نهایی را می دهد

عربستان: به ایران نمی رویم

یک سال بعد از برگزاری بازی های تیم های باشگاهی ایران و عربستان در کشورهای ثالث، حالا فدراسیون فوتبال توانسته مچ آنها را بخواباند. پس از پیگیری های فراوان سرانجام کمیته مسابقات afc به این رای داد که باید بازی ها در خاک ایران و عربستان برگزار شود و مسائل پیش آمده در کشورمان، ربطی به فوتبال نداشته است. ایران با ارائه مدارکی از میزبانی تیم های مختلف در ایران و تاکید روی این مساله که مشکلی برای حراست و برگزاری بازی ها ندارد، اعلام کرد تضمین می دهد از تیم های عربستانی میزبانی کند و مشکلی پیش نیاید. این پرونده به دادگاه cas هم رفت و ایران توانست رای بگیرد. در همین حال کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا هم با تائید آن اعلام کرد تیم های عربستانی باید به ایران سفر کنند. با این حال، یک مرجع بالاتر یعنی کمیته اجرایی afc باید در این زمینه تائید نهایی را بدهد. امروز این کمیته تشکیل جلسه می دهد و نظر نهایی را در این باره اعلام خواهد کرد. در همین حال روزنامه عربستانی امروز را روز مهمی تلقی کرد.

روزنامه عکاظ عربستان در همین زمینه دیروز خبری را منتشر کرد که کاملا قابل پیش بینی بود. همه می دانستند عربستان با این رای صادره مخالفت می کند. روزنامه عکاظ هم به نقل از فدراسیون فوتبال عربستان اعلام کرد afc آنها را ملزم نکرده تا به ایران سفر کنند. این نشریه نوشت فدراسیون فوتبال عربستان حاضر به برگزاری بازی در ایران چه در سطح ملی و چه در سطح باشگاهی نیست. آنها ادعا کردند: «تیم های عربستانی در ایران مورد آزار و اذیت قرار می گیرند و با مشکل امنیت از لحظه ورود تا خروج روبه رو هستند.»

البته این ادعاها کذب است چراکه اگر صحت داشت تا به حال عربستانی ها چند بار میزبانی را از تیم های ایرانی می گرفتند. البته سفرهای تیم های ایرانی به عربستان هم همواره با مشکلاتی روبه رو بوده است. معمولا در فرودگاه ساعت ها کاروان تیم های ایرانی ها را معطل نگه داشته اند.