آرشیو سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۸۱
ایران
۱۵

آغاز گشت زنی شبانه روزی در جنگل های مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت که همسو با اجرایی شدن طرح تنفس جنگل های شمال، 23 گشت حفاظت زمین به صورت شبانه روزی گشت زنی در جنگل های استان را انجام می دهند.

دلاور حیدرپور دیروز در گفت وگو با ایرنا افزود: براساس مصوبه مجلس بهره برداری از جنگل از امسال تا سه سال آینده ممنوع شده است و فقط درختان پوسیده، افتاده و شکسته باید از جنگل خارج شود.

وی اجرای طرح تنفس جنگل را گامی به سوی حفظ منافع ملی و منابع طبیعی توصیف و بیان کرد: منابع طبیعی کشور زمانی منابع ملی خوانده می شود که منافع ملی داشته باشد، پس به منظور حفظ سرزمین و منافع ملی کشور باید طرح استراحت جنگل را اجرایی کرد.

حیدرپور همچنین گفت که تمامی 2300 نفری که پیش از اجرای طرح تنفس جنگل در مشاغل مرتبط با جنگل های مازندران اشتغال داشتند، در طرح جدید به کارگرفته خواهند شد.

وی مخالفت برخی با طرح تنفس جنگل را غیرمنصفانه خواند و افزود: شرکت هایی که مشکلات چند ساله داشتند، با اجرایی شدن طرح تنفس جنگل مشکلات خود را به عدم بهره برداری از جنگل وصل کردند، در حالی که مشکلات آنها و شرکتشان ربطی به این موضوع ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان این که طرح تنفس جنگل مصوبه مجلس و مبتنی بر برنامه ششم توسعه است، گفت: این قانون با دستور وزیر جهاد کشاورزی اجرایی می شود و مشکلی در اجرای آن نیست.

وی بر ضرورت طرح زراعت چوب در مازندران همزمان با اجرای طرح تنفس جنگل تاکید کرد و افزود: زراعت چوب از درآمدزایی خوبی برخوردار است اما توجهی به آن نشده است.