آرشیو شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۵۶
اجتماعی
۴

خدادی مدیر عامل خبرگزار ی جمهوری اسلامی: ایرنا می تواند در میان مدیران در استان ها هم افزایی ایجاد کند

مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی با تبیین نقش حاکمیتی این رسانه در کشور و ظرفیت های آن، گفت: ایرنا با داشتن امکانات زیرساختی و نیروی انسانی ماهر می تواند در میان مدیران هر استان و همچنین سطوح مختلف مدیریتی کشور هم افزایی ایجاد کند.

به گزارش ایرنا، محمد خدادی چهارشنبه شب در دیدار با استاندار مازندران در ساری، افزود: خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان تنها رسانه دولتی، این نقش خود را با جمع آوری، پردازش و گردش اطلاعات انجام می دهد.

وی یکی از مشکلات رسانه ای در کشور را کم رنگ بودن تولید اطلاعات دانست و گفت: متاسفانه در حوزه رسانه ما با دلالان رسانه ای مواجه هستیم که هیچ نقشی در تولید اطلاعات ندارند و همواره به دنبال اطلاعات آماده شده هستند. خدادی تولید اطلاعات و محتوا را نیازمند تفکر و تخصص دانست و تاکید کرد: خوشبختانه ایرنا به عنوان رسانه ای با بیش از 83 سال قدمت و برخوردار از نیروهای متخصص و ماهر و همچنین زیرساخت های فناورانه، بهترین فرصت و کمک کار برای مدیران دولتی برای جمع آوری، پردازش و انتقال و انتشار اطلاعات است.

مدیرعامل ایرنا برخورداری از جایگاه حاکمیتی را از دیگر ویژگی های این رسانه برشمرد و افزود: مدیران استان های کشور می توانند از طریق این جایگاه و با استفاده از توان حرفه ای نهفته در آن در سریع ترین زمان به مسئولان کشوری دسترسی یافته و واقعیات استان ها را منتقل کنند و از این طریق در تصمیم سازی درست سهیم شوند. وی به وجود انبوه شبه رسانه در کشور اشاره و از آنها به عنوان یکی از مشکلات فضای رسانه ای و اطلاع رسانی یاد کرد و گفت: یکی از پیامدهای وجود شبه رسانه ها، ایجاد اغتشاش اطلاعاتی در کشور است.

مدیرعامل ایرنا برخی بی مسئولیتی ها در جامعه را مربوط به انتقال نادرست و اغتشاش اطلاعات دانست و افزود: رسانه های حرفه ای اطلاعات را به گونه ای به مردم منتقل می کنند که آنان خود را شریک و سهام دار در رفع مشکلات اجتماعی بدانند و با این رویکرد مشکلات پیش رو آسان تر حل می شود.

خدادی با بیان این مطلب که ایرنا رسانه ای در خدمت دولت و مدیران دولتی در سطح ملی و استانی است، آمادگی این رسانه را در کمک به معرفی ظرفیت های هر استان و رفع مشکلات مختلف آن از طریق اطلاع رسانی درست اعلام کرد.