آرشیو شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۵۶
حوادث
۱۸

کلاهبرداری های میلیونی بساز و بفروش ورشکسته

گروه حوادث/ بساز و بفروش ورشکسته که برای تامین بدهی های کلان خود با فریب خریداران خانه، آپارتمان های خیالی را به آنها می فروخت، در عملیات پلیس دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، این پرونده از مدتی قبل و با شکایت یکی از فریب خوردگان در دستور کار پلیس قرار گرفت. مالباخته مدعی بود متهم فراری بابت فروش آپارتمانی در محمد شهر کرج از او 20 میلیون تومان بیعانه گرفته اما پس از مدتی متواری شده است.

همزمان با آغاز تحقیقات پلیسی در این زمینه 42 نفر دیگر نیز که به شیوه مشابهی مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند، از متهم شکایت کردند.

به این ترتیب کارآگاهان پلیس استان البرز با اقدامات فنی و پلیسی و با استفاده از اطلاعات مالباختگان مخفیگاه متهم را شناسایی و او را دستگیر کردند. وی پس از دستگیری به جرم خود اعتراف کرد و گفت: «مدتی قبل چند پروژه ساختمانی را شروع کردم اما با توجه به مشکلات مالی نتوانستم از پس هزینه ها برآیم. به همین دلیل تصمیم گرفتم به این طریق ضرر و زیانم را جبران کنم.»

سرهنگ جواد صفایی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: «متهم با این شیوه واحدهای مشابهی را به 43 نفر فروخته و از هر نفر حدود 20 میلیون تومان کلاهبرداری کرده بود.»