آرشیو دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۵۸
جهان
۲۰

تدبیر ضد موشکی امریکا برای مقابله با کره شمالی

سرعت پیشرفت برنامه موشکی کره شمالی در سال 2017 آژانس دفاع موشکی امریکا را بر آن داشت، سامانه های ضدموشکی جدیدی را که مشابه تاد است در سواحل غربی خود مستقر کند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، روز گذشته دو نفر از نمایندگان کنگره خبر از استقرار سامانه ضد دفاع موشکی امریکا در سواحل غربی دادند. در همین ارتباط «مایک راجرز» نماینده کنگره امریکا و رئیس کمیته فرعی قوای راهبردی به عنوان یک کمیته ناظر بر دفاع موشکی اعلام کرد آژانس دفاع موشکی امریکا به دنبال استقرار سامانه های ضد دفاع موشکی بیشتر در سایت هایی در ساحل غربی کشور است. این نماینده جمهوریخواه افزود مساله کنونی درباره این موضوع مربوط به تعیین مکان این سامانه ها می شود و در همین راستا آژانس دفاع موشکی در حال تهیه توصیه هایی به منظور اعلام مکان های مناسب برای استقرار در عین در نظر گرفتن تاثیرات زیست محیطی است. وی بدون اشاره به نام مکان های مورد نظر برای اجرای این طرح گفت تنها چندین سایت به این منظور در نظر گرفته شده است. در همین حال «آدام اسمیت» نماینده دموکرات کنگره نیز اعلام کرد که دولت مشغول بررسی استقرار سامانه ضد موشکی تاد ساخت شرکت لاکهید مارتین در ساحل غربی است. خبر استقرار سامانه های موشکی در سواحل غربی امریکا در حالی صورت می گیرد که دریادار «جان هیل» معاون مدیر آژانس دفاع موشکی امریکا اعلام کرده این آژانس تاکنون دستوری برای تعیین مکان استقرار سامانه تاد در ساحل غربی دریافت نکرده است. از سویی دیگر بودجه سامانه های مذکور نیز در طرح بودجه دفاعی 2018 گنجانده نشده است. اقدامات دفاعی دولت ترامپ علیه حملات احتمالی

کره شمالی در حالی افزایش می یابد که روز گذشته «هربرت ریموند مک مستر» مشاور امنیت ملی امریکا طی اظهاراتی در ایالت کالیفرنیا، احتمال وقوع جنگ تمام عیار میان کره شمالی و امریکا را روز به روز در حال افزایش دانست. این در حالی است که «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نیز هشدار داد در صورت وقوع جنگ در شبه جزیره کره، ژاپن و کره جنوبی که امریکا تلاش می کند آنها را علیه کره شمالی تحریک کند، نخستین قربانیان این درگیری خواهند بود.