آرشیو دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶، شماره ۳۰۲۶
حوادث
۱۳

پنج قاره

7 کشته بر اثر آتش سوزی ساختمان مسکونی

بر اثر وقوع آتش سوزی در روسیه، دست کم هفت نفر جان خود را از دست دادند. بنابر اعلام مقامات محلی روسیه، در این حادثه که یک ساختمان مسکونی دچار آتش سوزی شد، دست کم هفت نفر، از جمله دو کودک جان خود را از دست دادند.

این حادثه ساعت 4:50 صبح دیروز به وقت محلی در منطقه «کالوگا» در جنوب غرب مسکو اتفاق افتاد و 45 دقیقه طول کشید. همچنین با وجود تلاش های نیروهای آتش نشان، هفت نفر جان باختند. به گزارش راشاتودی، علت وقوع این آتش سوزی هنوز مشخص نشده است.

دستگیری قاتل زنجیره ای

مرد 24ساله ای که در منطقه «تامپا»ی ایالت فلوریدا دست به قتل های زنجیره ای زده و باعث رعب و وحشت مردم شده بود، به دام پلیس گرفتار شد. «برایان دوگن»، رئیس پلیس منطقه تامپا، در یک کنفرانس خبری اعلام کرد متهم 24 ساله دستگیرشده که «هوئل امانوئل دونالدسون» نام دارد، به اتهام قتل درجه یک در دادگاه حاضر خواهد شد. وی مرتکب چهار قتل شده است. از نهم اکتبر تا اواخر ماه در منطقه «سمینول هیتز» تامپا چهار نفر کشته شده اند. پلیس گفته است که این تیراندازی ها در یک منطقه و با یک اسلحه بوده و می تواند کار یک قاتل زنجیره ای باشد. پلیس پس از دریافت گزارشی مبنی بر مسلح بودن مردی در رستوران مک دونالد، دونالدسون را شناسایی و دستگیر کرد. رئیس پلیس منطقه تامپا گفت بیش از پنج هزار گزارش مردمی برای دستگیری این قاتل زنجیره ای دریافت کرده است.

دستگیری 79 هرزه نگار کودک

پلیس محلی ایالت نیوجرسی اعلام کرد 79 نفر به اتهام سوءاستفاده جنسی از کودکان و انتشار تصاویر هرزه نگاری از آنان دستگیر شدند.

پلیس محلی ایالت نیوجرسی دراین باره گفت: افراد دستگیرشده به دنبال فرصت هایی برای آزار جنسی و تعرض به کودکان یا به اشتراک گذاشتن تصاویر هرزه نگاری از آنان بودند. پلیس محلی نیوجرسی همچنین با بیان اینکه افراد دستگیرشده 14 تا 75 سال دارند، گفت: عملیات دستگیری متهمان در تمامی مناطق این ایالت انجام گرفته است.