آرشیو دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶، شماره ۴۲۰۸
فرهنگ و هنر
۳۲

هفت هنر جهان

زندگی نویسنده محبوب بچه ها فیلم می شود

جیمز فرانکو قرار است کارگردان و بازیگر فیلمی باشد که درباره زندگی شل سیلوراستاین ساخته می شود.

زندگی نویسنده محبوب بچه ها فیلم می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، فرانکو که در رشته ادبیات تحصیل کرده و نویسنده کتاب شعر نیز هست، این بار به سراغ زندگی شل سیلوراستاین رفته که شاعری مشهور در زمینه ادبیات کودک بود و به عنوان کارتونیست و تصویرگر کتاب های خودش هم شناخته می شد. این فیلم بر مبنای فیلمنامه کریس شلفر و پل ویکنیز با اقتباس از کتابی نوشته لیسا روگاک با عنوان «پسری به نام شل» ساخته می شود. فیلم با تمرکز بر شخصیت و تلاش های حرفه ای سیلوراستاین شکل می گیرد که به عنوان صدایی منحصر به فرد در ادبیات کودکان و نوجوانان شناخته می شود. شل سیلوراستاین شاعر، نویسنده، کاریکاتوریست و خواننده آمریکایی 25 سپتامبر 1930 در شیکاگو متولد شد و در 10 مه 1999 بر اثر حمله قلبی درگذشت. آثار سیلوراستاین در ایران با ترجمه های متعدد از سوی مترجمان مختلف از جمله رضی هیرمندی منتشر شده و از محبوبیت زیادی برخوردار است.

قرارداد یک میلیون پوندی برای نوشتن یک کتاب فانتزی

کاساندرا کلر، نویسنده ای که با نوشتن داستان هایی برای کودکان طرفداران زیادی به دست آورده، برای نوشتن نخستین کتابش برای بزرگسالان، قرارداد یک میلیون پوندی بست.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب هایی که قرار است کاساندرا کلر با عنوان «گیرنده شمشیر» بنویسد داستان مردی است که بزرگ می شود تا شاهزاده ای بی ارزش باشد و از سوی دیگر قهرمان زنی وجود دارد که می تواند دنیای بدی را به هم بریزد. پن مک میلان که برای نوشته شدن این دو کتاب قراردادی هفت رقمی با این نویسنده بسته است موفق شده تا امتیاز انتشار این کتاب ها را در بریتانیا و کشورهای مشترک المنافع به جز کانادا، به دست بیاورد. کتاب هایی که این نویسنده برای نوجوانان نوشته از عناصر فانتزی بهره می گیرد. او می گوید: بسیاری از خوانندگان آثار من سال ها است با کتاب های من همراه بوده اند و در طول این سال ها سن آنها هم بالا رفته و دوست دارند کتاب هایی درباره شخصیت هایی با سن بیشتر بخوانند.