آرشیو سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶، شماره ۳۰۲۷
حوادث
۱۳

پنج قاره

حریق ساختمان چندطبقه در آلمان 27 کشته و زخمی به جا گذاشت

بر اثر وقوع آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی در آلمان دست کم چهار نفر کشته و بیش از 20 نفر دیگر زخمی و مصدوم شدند.

بنابر اعلام رسانه های محلی آلمان یکی از ساکنان این ساختمان هنگام فرار و پرت کردن خود از پشت بام به شدت آسیب دیده است.

پس از وقوع این آتش سوزی بیش از صد آتش نشان و 25 نیروی پلیس برای انجام عملیات امداد و نجات در محل حاضر شدند. این آتش سوزی ابتدا از طبقات پایین شروع شد و به سرعت به بخش های دیگر ساختمان گسترش پیدا کرد. پلیس آلمان اعلام کرد: علت وقوع این آتش سوزی هنوز مشخص نشده است.

سرنوشت نامشخص زیردریایی ناپدیدشده آرژانتین

سرنوشت زیردریایی ناپدیدشده نیروی دریایی آرژانتین همچنان نامشخص مانده است.

پیش از این گزارش شده بود که یک عکس نامشخص و مبهم از اعماق اقیانوس اطلس ممکن است متعلق به این زیردریایی باشد اما نیروی دریایی آرژانتین اعلام کرد این عکس متعلق به یک قایق ماهیگیری غرق شده بوده است. به دنبال اعلام این خبر، امیدها در مورد کشف محل زیردریایی ناپدیدشده کم رنگ تر شد.

زیردریایی «آرا سن خوان» 15 نوامبر (24 آبان) با 44 خدمه از صفحه رادار محو شد. گرچه گفته می شود ذخیره اکسیژن این زیردریایی تنها برای هفت تا 10 روز بوده اما پیش تر عملیات جست وجو برای یافتن آن همچنان ادامه داشت. نیروی دریایی آرژانتین چند روز پیش اعلام کرد دیگر به دنبال بازماندگان این زیردریایی نخواهد بود و این به معنای پایان عملیات نجات بازماندگان احتمالی است اگرچه عملیات چندملیتی برای پیداکردن این زیردریایی ادامه دارد. روزنامه دیلی میل نیز در گزارشی عنوان کرد خانواده ها و وابستگان 44 خدمه این زیردریایی از نیروی دریایی آرژانتین خواسته اند در تصمیمش برای توقف یافتن بازماندگان این زیردریایی تجدیدنظر کند. نیروی دریایی آرژانتین اعلام کرده است امیدی به زنده بودن خدمه این زیردریایی نیست اما جست وجوها برای کشف بقایای آن ادامه دارد.

کارشناسان اعلام کردند خدمه فقط برای 10 روز اکسیژن در اختیار داشته اند.