آرشیو شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۶۱
سیاسی
۳

رئیس دفتر رئیس جمهوری: نیازمند حمایت همه ارکان کشور هستیم

رئیس دفتر رئیس جمهوری در پاسخ به این سوال که آیا دولت رویکرد جدیدی را در برگزاری جلسات منظم سران قوا، تعامل با نیروهای مسلح و سپاه و... در دستور کار قرار داده تا چتر آرامش را بر فراز کشور بگستراند؟ اظهار کرد: بله، اگر شرایط امروز کشور را با قبل مقایسه کنید درخواهید یافت که الان فضا خیلی آرامتر است. ما در این فضا می‎توانیم برنامه ریزی و مشکلات مردم را حل کنیم.

محمود واعظی در گفت و گو با خبرآنلاین، افزود: تلاش برای اشتغال، تولید و معیشت مردم، کاری نیست که فقط یک وزیر یا دولت به تنهایی بتواند انجام دهد. ما نیازمند حمایت مجلس، قوه قضائیه، نیروهای مسلح سپاه، ارتش و بسیج هستیم. همچنین ما نیازمند این هستیم که زبان مفاهمه با احزاب سیاسی و اندیشه های مختلف داشته باشیم. اگر همدیگر را درک کنیم، طبیعی است که می توانیم در کارمان موفق تر باشیم. وی همچنین نهادینه سازی نقدونقادی در کشور را یکی از سیاست های اعلامی رئیس جمهوری عنوان کرد و گفت: ما بارها اعلام کردیم که با انتقاد به دولت موافقیم، اگر مسئولان از انتقادها اطلاعی نداشته باشند، قطعا ارتباط شان با مردم قطع است و نمی توانند راه درست را در برآورده کردن خواست مردم انتخاب کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به تفاوت بین انتقاد و تخریب ادامه داد: آنچه دولت همواره از رسانه ها و صاحبان تریبون خواهش داشته، این است که تخریب نکنند؛ نه آنکه فقط دولت را تخریب نکنند بلکه قوه قضائیه، مجلس و شخصیت ها را نیز تخریب نکنند. ما با تخریب مخالفیم. با انتقاد مشکلی نداریم. حتما باید نقد وجود داشته باشد چرا که پویایی نظام و پیشرفت دولت در بیان انتقادات است.