آرشیو شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۶۱
فن آوری
۸
روی وب

وزیر ارتباطات در آذربایجان عنوان کرد

رشد سریع بخش فناوری اطلاعات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به رشد چند سال اخیر حوزه آی سی تی گفت: این رشد به گونه ای بوده که در مشترکان پهن باند از تعداد 300 هزار مشترک امروز به 2 میلیون مشترک رسیده ایم.

به گزارش «ایران»، محمدجواد آذری جهرمی در دیدار با رامین قلی زاده وزیر ارتباطات جمهوری آذربایجان، با بیان اینکه تاکنون بیش از دو میلیارد دلار توسط دولت و توسط بخش خصوصی نیز حدود 6 میلیارد دلار سرمایه گذاری شده است، اظهار کرد: درآمد بخش مخابرات در ایران سالانه 12 میلیارد دلار است در حالی که 4 سال پیش 7 میلیارد دلار بوده و برنامه داریم آن را در چهار سال آینده به 30 میلیارد دلار برسانیم.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اعلام اینکه اگر شیب رشد بازار مخابرات کند است در عوض شیب رشد در بخش فناوری اطلاعات بشدت زیاد است و رشد سریع دارد، تصریح کرد: کشورها از این تحول به نام اقتصاد دیجیتال نام می برند که فرصتی بی نظیر در دنیاست به طوری که در سال گذشته، فناوری اطلاعات توانسته 150 هزار شغل در ایران

ایجاد کند.

بالاترین مقام مسئول حوزه آی سی تی کشور با اشاره به اینکه مشکلات مردم با فناوری اطلاعات در حال حل شدن است، خاطرنشان کرد: «توریسم سلامت» یکی از دلایل حضور مردم جمهوری آذربایجان در ایران به شمار می رود و پیشنهاد می کنم برای این افق جدید برنامه همکاری تدوین کنیم.

وی ارتباطات و فناوری اطلاعات را مسئول توسعه اقتصاد در کشورها دانست و افزود: فناوری اطلاعات هم شغل، هم رفاه ایجاد می کند و هم اقتصاد را بزرگ می کند بنابراین ارائه این خدمات از طریق اپلیکیشن های تلفن همراه می تواند بسیاری از مشکلات مردم را حل کند. در پایان آذری جهرمی از وزیر ارتباطات جمهوری آذربایجان برای بازدید از ایران و تحولات ICT کشور دعوت کرد.

رامین قلی زاده، وزیر ارتباطات جمهوری آذربایجان نیز آی سی تی را محور توسعه دانست و گفت: آذربایجان هم استارتاپ های خوبی دارد و سفر این استارتاپ ها به کشورهای یکدیگر و برگزاری کنفرانس مشترک را پیشنهاد می کنم. وی از آشنایی با ایده های جدید در ایران اظهار خوشحالی کرد و افزود: همکاری های مشترک در حوزه توسعه استارتاپ ها می تواند به دو کشور کمک کند.