آرشیو شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶، شماره ۴۲۱۰
مسکن و عمران
۷

خبر

گزارش کلیددار پروانه های ساختمانی شورای شهر را قانع نکرد: تصویر مبهم از پایان شهرفروشی

دنیای اقتصاد: کلیددار پروانه های ساختمانی در شهر تهران با حضور در صحن علنی شورای شهر تهران نتوانست تصویر روشنی از روند شهرفروشی در 100 روز ابتدایی مدیریت شهری جدید پایتخت و برنامه های آتی برای پایان دادن به شهرفروشی ارائه دهد.

سه شنبه گذشته مهدی حجت، معاون شهرسازی شهرداری در صحن علنی پارلمان محلی پایتخت حاضر شد. از آنجا که مدیریت جدید شهری یکی از اهداف اصلی این دوره را توقف شهرفروشی اعلام کرده اعضای شورای شهر تصور می کردند کلیددار پروانه های ساختمانی در پایتخت قرار است گزارش خود را در دو محور اصلی شامل آثار اجرای دو بخشنامه کلیدی شهردار در حوزه شهرسازی و همچنین برنامه های این حوزه برای پایان دادن به شهرفروشی ارائه دهد. با این حال گزارش معاون شهردار بدون توجه به این دو محور، فقط به توضیح در مورد یکسری از رویکردها اختصاص داشت. از این رو عدم ارائه تصویر روشن از سیاست ها و برنامه های اجرایی در حوزه شهرسازی برای توقف روند شهرفروشی، سبب شد تا اعضای شورای شهر از گزارش ارائه شده قانع نشوند و به این نحوه گزارش واکنش نشان دهند.

توصیه کرباسچی به شهرداری تهران

دنیای اقتصاد: شهردار اسبق پایتخت دو توصیه کلیدی به مدیریت شهری جدید شهر تهران با هدف افزایش درآمدهای پایدار شهری ارائه کرد. غلامحسین کرباسچی شهردار اسبق تهران در گفت وگو با سایت مرجع اطلاع رسانی شهرداری تهران، با تایید اثربخشی ممنوعیت صدور هولوگرام های اعتباری عنوان کرد: ممنوعیت صدور هولوگرام های اعتباری از یکسو از نشت درآمد شهرداری به بیرون جلوگیری می کند و از سوی دیگر موجب ایجاد شفافیت مالی در شهرداری می شود. او به مدیریت شهری پایتخت استفاده از دو روش برای افزایش درآمدهای پایدار را توصیه کرد. کرباسچی با تایید گران اداره شدن شهر تهران، روش اول برای کسب درآمد پایدار شهری را، صرفه جویی در روش های اداره شهر دانست.