آرشیو شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۶۱
ایران زمین
۱۹

کوتاه از ایران

استانداردسازی سیستم گرمایشی 256 مدرسه عشایری کهگیلویه و بویراحمد

تجهیزات گرمایشی و مخازن ذخیره سوخت فسیلی 256 مدرسه در 150 منطقه عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد استانداردسازی شد.به گزارش ایرنا «اسماعیل رضایی نیک»رئیس آموزش و پرورش عشایر سیار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این تعداد مدارس عشایری در قالب 360 کلاس درس به بخاری های ایمن و استاندارد مجهز شد. وی تعداد مدارس چادری مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد را 80 مدرسه عنوان کرد و افزود: برای این مدارس که دسترسی به گاز طبیعی ندارند، سوخت فسیلی مورد نیاز (نفت سفید) تامین و در مخازن ایمن ذخیره سازی شده است.

45 درصد از خانه های روستایی فارس آسیب پذیر در مقابل زلزله

45 درصد از واحدهای مسکونی روستایی استان فارس غیر مقاوم و در مقابل زلزله آسیب پذیر هستند. به گزار ش ایرنا، «عطاءالله زمانی» مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس نسبت به اجرا نشدن مقاوم سازی در این واحدها هشدار داد و افزود: روستاییان باید مقاوم سازی منازل مسکونی خود را در اولویت قرار دهند و از ساخت و ساز در حریم رودخانه ها و مناطق حادثه ساز خودداری کنند. وی همچنین در مورد حادثه سیل پارسال فارس نیز گفت: 6 هزار واحد در 15 شهرستان به دلیل وقوع سیل آسیب دیدند که مقاوم سازی آنها از مردادماه با پرداخت تسهیلات آغاز شده است.

پرداخت کمک های بلاعوض به دامداران مناطق زلزله زده از هفته جاری

پرداخت کمک های بلاعوض به دامداران خسارت دیده در مناطق زلزله زده کرمانشاه از ابتدای هفته جاری آغاز می شود. به گزارش ایسنا، «خسرو شهبازی» رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه، افزود: در اثر زلزله اخیر 30 هزار راس دام سبک و هزار راس دام سنگین تلف شده است که به ازای هر راس دام سبک 600هزار تومان و دام سنگین3 میلیون تومان از امروز به حساب دامداران روستایی و عشایری واریز می شود.

اجرای طرح انتقال آب بن - بروجن در چهارمحال و بختیاری

طرح انتقال آب بن – بروجن در چهارمحال و بختیاری اجرا می شود. «اقبال عباسی» استاندار چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با مهر تصریح کرد: این طرح برای تامین آب شرب 460 هزار نفر در استان چهارمحال و بختیاری اجرا و به بهره برداری می رسد. هم اکنون شهرستان بروجن با مشکل کمبود آب مواجه است. وی کم آبی را از بزرگ ترین چالش های پیش روی توسعه استان خواند.