آرشیو شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۶۱
جهان
۲۰

دو خط خبر

کره جنوبی دیروز جمعه اعلام کرد، بمب افکن های «بی 1 بی اتمی» امریکا بار دیگر بر فراز منطقه دریای زرد و در نزدیکی مرزهای چین و کره شمالی پرواز کرده و تمرینات پرتاب بمب انجام داده اند. این پروازها در چارچوب بزرگترین رزمایش نیروهای هوایی کره جنوبی و امریکا در شبه جزیره کره انجام شد. این رزمایش از روز دوشنبه گذشته با شرکت 230 فروند جنگنده آغاز شد و دیروز جمعه پایان یافت.

طلال سلو، سخنگوی سابق نیروهای سوریه دموکراتیک که اخیرا از این نیروها جدا شده است، فاش کرد، هزاران داعشی بر اساس یک معامله محرمانه و با توافق امریکا شهر رقه را ترک کردند. او افزود، نیروهای سوریه دموکراتیک مسئولیت انجام مقدمات برای انتقال بقیه تروریست های داعش از شهر رقه را برعهده داشتند. مسئولان امریکایی اظهارات سلو را «دروغین و جعلی» دانسته اند اما یک مسئول امنیتی در ترکیه نیز اظهارات مشابهی را درباره شکست داعش در رقه روایت کرد.

«اتسونوری اونودرا»، وزیر دفاع ژاپن اعلام کرد، ژاپن درنظر دارد برای سال آینده مالی، بودجه ای ویژه به منظور خرید موشک های کروز دوربرد که در جنگنده ها کاربرد دارد، درخواست کند.

جنگنده های ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان دیروز جمعه مناطق مختلف در استان صعده را هدف قرار دادند که در این حملات دست کم 23 غیرنظامی کشته شدند.

ترنت فرنکس، عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان امریکا به دلیل افشای سوء رفتار جنسی اش، اعلام استعفا کرد؛ این سومین استعفای اعضای کنگره در 4 روز گذشته است.

حزب حاکم لهستان در بیانیه ای اعلام کرد، بئاتا شدوا، نخست وزیر این کشور از سمتش استعفا کرده و قرار است وزیر دارایی دولت جانشین او شود.

اریک پرینس بنیانگذار شرکت مقاطعه کار نظامی «بلک واتر» به قانونگذاران کنگره امریکا درباره ارتباط با تحقیقات مربوط به پرونده ارتباط ترامپ – روسیه مطالبی را گفته است. پرینس در جریان انتخابات ریاست جمهوری 2016 از حامیان سرسخت دونالد ترامپ بود.