آرشیو یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۶۲
صفحه اول
۱

در واکنش به اقدام ضد فلسطینی رئیس جمهور امریکا اعلام شد

لغو دیدار معاون ترامپ با رئیس کلیسای ارتودکس مصر

گروه جهان / پاپ «تواضروس دوم»، رئیس کلیسای ارتودکس قبطی مصر اعلام کرد به دلیل تصمیم اخیر امریکا در مورد قدس، از ملاقات با مایک پنس، معاون رئیس جمهوری این کشور معذور است.

شیخ «احمد طیب»، رئیس الازهر مصر نیز روز جمعه اعلام کرد، دیدار خود با مایک پنس را لغو خواهد کرد.

قرار است پنس نیمه دوم دسامبر برای دیدار با مقامات مصر و شخص عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری این کشور به مصر سفر کند. اما اقدام شامگاه چهارشنبه ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل بر این سفر سایه انداخته است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دانشگاه الازهر مصر نیز دیروز از مردم این کشور خواست در اعتراض به تصمیم امریکا در به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت این کشور به قدس، از خرید و مصرف کالاهای تولید امریکا و اسرائیل خودداری کنند.

دکتر عباس شومان، وکیل الازهر نیز در صفحه فیس بوک خود نوشت: کالاهای امریکایی و صهیونیستی را تحریم کنید.

وی در این پست فیس بوکی افزود: پس از این اقدام تحریک آمیز و اهانت به احساسات مسلمانان و افتخار صهیونیست ها به تصمیم باطل ترامپ، به نظر من شایسه نیست نه مسلمانان و نه مسیحیان، کالاهای امریکایی و صهیونیستی خریداری کنند. باید همه کشورهای اسلامی چنین تصمیمی بگیرند. از مردم می خواهم فریب حرف های آنها را که می گویند این تصمیم در حال حاضر اجرا نخواهد شد، نخورند، زیرا آنها سعی دارند با این فریبکاری خشم مردم را فرو بنشانند.