آرشیو یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۶۲
صفحه آخر
۲۴
دریچه

برای معلمی دلسوز و متفکری باریک بین

«یاحقی» حق مدار است

حجت الاسلام محمدمهدی معراجی (مدرس حوزه)

در خبر ها آمده بود که از حضرت استاد سختکوش، ادیب بارع و محقق متضلع، دکتر محمدجعفر یاحقی در جایگاه والای «دانشمند برگزیده» کشور تجلیل شده است و در محفلی با شکوه «به مناسبت پنجاهمین همایش ملی اعطای جایزه موقوفه موسسه فرهنگی البرز»، «در تالار همایش های سوره در تهران» آن خردمند نامور خطه خراسان، به انتخاب بنیاد ملی نخبگان کشور، لوح و نشان و جایزه «دانشمند برگزیده کشور» را دریافت کرده است.

این گزینش ضمن آنکه نشانگر اندیشه والای ارجگذاری «دانش و پژوهش» است نمایانگر آن است که خطه گوهرآفرین، «تون» یا همان «فردوس» عزیز همچنان دانش پرور است و دانش گستر و توجهی است بلیغ به سرمایه های واقعی و اصلی و اجتماعی در این مرز و بوم.

«یا حقی» اکنون در سپهر دانش و پژوهش و پهندشت آموزش و پرورش نامی آشنا و بلند آوازه است. معلمی دلسوز، متفکری باریک بین، نادره کاری ژرف نگر که نثری استوار، سخته و پخته دارد. گزارش های شور انگیز و دیده گشای او از اقالیم بشری ونگاشته های ادیبانه و تاریخی و پژوهش های عمیق و دقیق او در عرصه معارف قرآنی و... یکسره خواندنی و نیوشیدنی است. در آثار استاد باریک اندیش و نازک بین، استوارنگاری را به همراه پاکیزه خویی و ادب بحث و ادب نفس به وفور می توان یافت.«یاحقی» حق مدار است و بزرگان برای او بزرگند و قابل تکریم؛ فرهنگ والای اسلامی - ایرانی برای او فخر فاخر است و ستودنی و یاد کردنی.

آثار ارجمند او برآمده از فرزانگی فرهنگی است که میراث گرانقدر مکتوب این کشور را با سرانگشت هنرمندانه و لطایف خیال و تامل استادانه جلوه ای افزون بخشیده است.از خداوند جلیل و جمیل فروتنانه می خواهیم تا آن بخش از زندگانی شکوهمند استاد و کارفرهنگی سترگش که به شرف اخلاق و فضیلت و تعلیم و دانش و پژوهش آراسته است را سرمشق جوانان ایران اسلامی بویژه شهر خوبان «فردوس» قرار دهد و آن فرزانه ارجمند را درخدمت بیشتر به فرهنگ اسلامی- ایرانی موید و سرفراز، پایا و مانا بدارد.