آرشیو یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۶۲
فرهنگی
۲۲
صحنه

پیام وزیر ارشاد به جشنواره «سینما حقیقت»: سینما زبانی گویا در عصر حاضر است

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به یازدهمین دوره جشنواره بین المللی «سینماحقیقت» با اشاره به این موضوع که سینمای مستند با بیانی صریح تر و صدایی رساتر، جهان پیرامون ما را با همه واقعیت هایش به تصویر می کشد و از این رو، از مرتبه ای والاتر نزد اهل خرد و اندیشه برخوردار است، این جشنواره را فرصتی مغتنم برای اهالی سینما دانست. متن کامل پیام سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به یازدهمین دوره جشنواره بین المللی سینماحقیقت به این شرح است:

«به نام خدا/ سینما در عصر حاضر با بیان اعجازگونه خود، تاثیری شگرف بر مخاطبان دارد و زبانی گویا برای انتقال پیام به جامعه محسوب می شود. سینمای مستند با ویژگی های منحصر به فرد، با بیانی صریح تر و صدایی رساتر، جهان پیرامون ما را با همه واقعیت هایش به تصویر می کشد و از این رو، از مرتبه ای والاتر نزد اهل خرد و اندیشه برخوردار است.

بیان بی واسطه واقعیت های جامعه امروز از دریچه تیزبین هنرمندان مستندساز با هدف انعکاس زیبایی ها، رفع کاستی ها و برطرف ساختن مشکلات، نشاندهنده دغدغه مندی، دلسوزی و احساس مسئولیت اهالی فرهنگ و هنر این مرزوبوم است که به فردایی بهتر و جامعه ای پویاتر چشم دوخته اند.

تردیدی نیست که از رهگذر حقیقت امروز می توان افقی روشن برای آینده ترسیم کرد. همچنان که مولای متقیان، علی(ع) فرمود: «حقیقت بهترین راهنما است» و این کلام نورانی سال هاست که چراغ راه جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت»است؛ رویدادی که اکنون تجربه یک دهه برگزاری را پشت سر نهاده و در یازدهمین دوره برگزاری، شاهد همت والا و هنر درخشان عزیزانی است که با تلاش طاقت فرسا، جایگاهی شایسته و اعتباری ارزشمند در سطوح منطقه ای و جهانی به این جشنواره بخشیده اند. از تمامی دست اندرکاران جشنواره سینماحقیقت صمیمانه قدردانی نموده و برای همه شرکت کنندگان، خالقان آثار و تماشاگران این رویداد از درگاه ایزد متعال توفیق و سربلندی آرزومندم.» جشنواره سینما حقیقت از امروز در سینما «چارسو» آغاز می شود.